به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میرامام پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها بابیان اینکه درسال ۲۰۰هجری قمری در پی اصرار و تهدید مامون عباسی، سفر تبعید گونه حضرت رضا علیه السلام به مرو انجام شد و آن حضرت بدون اینکه اهل بیت و بستگان را با خود همراه سازد، قدم در راه خراسان گذاشتند، اظهار کرد: یک سال بعد از هجرت امام رضا علیه السلام، حضرت معصومه سلام الله علیها به شوق دیدار برادر بزرگوارش و ادای رسالت و پیام ولایت به همراه عده ای از برادران و برادرزادگان به طرف خراسان حرکت کردند و همچون عمه بزرگوارشان حضرت زینب سلام الله علیها پیام رسان مظلومیت و غربت برادر به مومنان و مسلمانان شدند و مخالفت خود و اهل بیت علیهم السلام را با حکومت دروغین بنی عباس اعلام کردند.

کارشناس معارفی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها در رسالت تکوینی و تاریخی خود، جریان بغض و عدوات را می شناسد، خاطرنشان کرد: هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها که هجرت دختری از خاندان امامت و ولایت است به یک هجرت تأثیرگذار در تاریخ مبدل شد.

این استاد حوزه درادامه گفت: حضرت معصومه سلام الله علیها بانویی آگاه از حوادث روزگار، محدثه ای سخنور و معلمی توانا بوده اند که شاگردان بسیاری درمکتب علمی ایشان پرورش یافتند؛ چنانکه امام صادق علیه السلام می فرمایند (ای مردم، شهرقم حرم من است. بانویی از فرزندان من در این شهر رحلت می کند که نامش فاطمه دختر موسی است و شیعیان در روز قیامت با شفاعت او به بهشت می روند.

وی افزود: هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها علاوه براینکه به عنوان مکمل هجرت علی بن موسی الرضا علیه السلام انجام گرفت به تدریج در طول تاریخ مضجع شریفشان به عنوان پایگاهی برای ترویج فرهنگ ومعارف اهل بیت علیهم السلام شناخته شد و حوزه علمیه قم درکنار این بزرگوار شکل گرفت.

میرامام به نقل از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام با اشاره به مقام بلند حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: کسی که قبر فاطمه دختر موسی بن جعفر علیه السلام را آنگونه که شایسته اوست زیارت کند، بهشت ازآن اوست.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها چه در دوران هارون و چه در دوران مأمون با نقل احادیث متواتر و قطعی مربوط به امامت و خلافت امام علی علیه السلام نقش درخشانی در حمایت از امامت، ولایت و روشنگری در این رابطه داشتند.

کارشناس حرم بانوی کرامت تصریح کرد: یکی از این احادیث درباره امام علی بن ابیطالب علیه السلام حدیث متواتر و قطعی غدیراست که این حدیث را ۱۱۰ نفر از صحابه بدون واسطه از شخص پیامبر صلی الله علیه وآله و ۸۳ نفر از تابعین به واسطه نقل کرده اند و جمع زیادی ازعلمای اهل سنت هم آن را در کتب خویش گرد آورده اند که در نهایت تاسف، این حدیث خیلی زود به فراموشی سپرده شد اما همیشه کسانی بودند که این حدیث را به یاد مسلمانان آوردند و از جمله کسانی که این حدیث را درحساس ترین زمان ها به گوش مردم رساندند حضرت معصومه سلام الله علیها بودند.

وی با اشاره به اینکه بیان این حدیث از سوی حضرت معصومه سلام الله علیها در دوران خلافت مأمون که خود را پیشوای بر حق مسلمانان می دانست سخت بر ضد وی بود، افزود: این روشنگری در اثبات حقانیت امام رضا علیه السلام بسیار تاثیر داشت.

میرامام با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در پرتو جایگاه والای معنوی و مقامی که در نزد خدای متعال دارند، از موهبت عظیم الهی و الطاف ویژه پروردگار برخوردار گردیدند و بعد از وفات نیز دارای کرامات شگفتی هستند، خاطرنشان کرد: آن حضرت که راه بندگی و اطاعت از خداوند را خالصانه پیمودند هم در زندگی پر برکت خویش و هم بعد از آن منشا عنایاتی بودند که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه قابل تردید نیست که توسل به خاندان عصمت و طهارت راهگشای انسان در سختی ها و مشکلات در دشواری ها و تنگناهای زندگی است، اظهار داشت: توسل به کریمه اهل بیت حضرت معصومه سلام الله علیها نیز از راه‌های نجات و از وسایل حاجات، رسیدن به مقصد و رفع مشکلات است.