به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی همزمان با شام رحلت بانوی کرامت در آیین شمعدان گردانی خدام، در شبستان امام خمینی(ره) اظهار داشت: در زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها تعبیر «عارفا بحقها» آمده است و گفته شده است هر کسی حضرت را اینگونه زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

وی افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها یک امامزاده معمولی نیست چرا که حضرت فضایلی دارد که هم کم نظیر و هم بی نظیر است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سفارش زیارت این بانوی کرامت از سوی چهار امام معصوم توصیه شده است و برکات بسیاری از وجود این بانو در شهر مقدس قم به وجود آمده است.

رفیعی تاکید کرد: می توان گفت حضرت معصومه سلام الله‌علیها بعد از امام رضا علیه‌السلام، افضل فرزندان امام کاظم علیه‌السلام است.

وی یادآور شد: مرحوم ملاصدرا هر زمان با مشکل علمی مواجه می شد به بارگاه بانوی کرامت مراجعه می نمود و مشکلات علمی خود را مرتفع می کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: بسیاری از مراجع بزرگ برای نگارش کتاب‌های خود از حضرت معصومه سلام الله‌علیها استمداد می‌کردند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در کتاب «دارالسلام» مرحوم نوری افاضات و برکات این بانوی بزرگوار نگارش شده است که دارای نکات مهمی است.

وی تاکید کرد: بیشترین کسانی که کرامات حضرت معصومه سلام الله‌علیها را نقل نموده اند از سوی مراجع و علمای عظیم‌الشان است.

رفیعی خاطرنشان کرد: ظرف معرفتی انسان می تواند کوچک و بزرگ باشد و هر کسی به اندازه ظرف خود می تواند نسبت به این بانوی بزرگوار معرفت کسب کند.

وی اظهار داشت: به فرموده حضرت علی علیه‌السلام اگر شش معرفت و خصلت در زندگی انسان وجود داشته باشد دیگر راهی به سوی جهنم وجود نخواهد داشت و انسان مستقیم به سمت بهشت خواهد رفت.

رفیعی تاکید کرد: بر اساس فرموده حضرت علی علیه‌السلام، معرفت نسبت به خداوند و اطاعت از خداوند، معرفت نسبت به شیطان، معرفت نسبت به حق و تبعیت از حق، معرفت نسبت به باطل و دوری از آن، شناخت نسبت به دنیا و معرفت نسبت به آخرت معارف ششگانه ای است که لازم است این معارف به درستی کسب شود.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: اساس تمامی اعتقادات ما توحید و آشنایی با خداوند است.

وی افزود: اگر عقاید انسان درست شود اعمال نیز درست خواهد شد و متاسفانه در جامعه روی اعتقادات کم‌کاری شده و تقویت عقاید مورد غفلت واقع شده است.

رفیعی یادآور شد: شیطان آنقدر انسان را وسوسه می کند که متاسفانه عده ای جوانان را به سلاخی می کشند و زن و بچه مردم را به رگبار می بندند و فکر می کنند با این کارهای جنایت‌کارانه به سمت بهشت خواهد رفت.

وی در ادامه گفت: متاسفانه در جامعه عده‌ای حق را می شناسند اما تبعیت نمی کنند در حالیکه بزرگترین لعنت قرآن بر کسانی است که حق را می شناسند اما کتمان می کنند.

رفیعی تاکید کرد: طبق روایت اگر انسان یک کلمه‌ای بگوید که باعث قتل انسان دیگری شود در ریخته شدن خون آن شخص بی گناه شریک است. متأسفانه شاهدیم عده ای در خصوص شهادت طلبه‌ای در زاهدان و پسر بچه‌ای که در شاهچراغ به شهادت رسید سکوت کرده اند.

رفیعی با اشاره به مواضع تفرقه افکنانه مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان و تحریک برخی افراد در ایجاد آشوب و ناامنی خاطر نشان کرد: آقای عبدالحمید شما مردم را دعوت به رفراندوم می کنید و با تریبونی که به واسطه جمهوری اسلامی کسب کرده اید حرف های نابجا می زنید در حالیکه می دانید سخنان شما منطبق با واقعیت نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: باید مواظب اختلاف افکنی دشمنان باشیم چرا که افتخار ایران به وحدت اقوام مختلف است و اگر اتفاقی برای ایران بیفتد دشمنان به شما هم رحم نخواهند کرد.