به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع امنیت در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: گرچه از دست دادن یک جوان برای خانواده سخت است اما شهادت مقامی است که انسان باید به آن غبطه بخورد نه اینکه غصه بخورد.

وی افزود: برای هر مقامی یک مقام بالاتری وجود دارد اما برای شهادت مقام بالاتری وجود ندارد بلکه شهادت ما فوق تمام مقامات است.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طبق فرموده حضرت علی علیه‌السلام با ارزش ترین مرگ در نزد خداوند شهادت است و اگر مرا هزار شمشیر بزنند برای من برتر و بالاتر از این است که در رختخواب بمیرم در حالیکه در راه عدم اطاعت از خداوند باشم.

رفیعی تاکید کرد: رسیدن به مقام شهادت سختی‌هایی دارد و همانطور که در چند هفته اخیر مشاهده کردیم شهدای مظلوم امنیت با گلوله و چاقو و… به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: شهادت یک موفقیت و توفیقی است که شکر لازم دارد و انسان باید در راه رسیدن به مقام شهادت شادی نماید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در ادامه گفت: جناب یاسر و سمیه در آغاز اسلام با وضعیت سخت و مظلومانه به شهادت رسیدند و همینطور شهادت مسلمانان در راه دین خدا ادامه داشته است تا به امروز و ادامه خواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دین اسلام به راحتی به دست ما نرسیده است بلکه هزاران هزار شهید در راه دین اسلام به شهادت رسیده اند.

وی تاکید کرد: آمار شهدای روحانیت در قشر خود از میان تمام اقشار در جامعه بالاتر است و چند هفته گذشته نیز بخش عمده ای که به شهادت رسیدند طلبه های جوانی بودند که مدافع دین بودند.

رفیعی خاطرنشان کرد: این نظام به این سادگی به دست نیامده است که به سادگی هم از دست برود بلکه خون همین شهدا تضمین کننده این نظام و انقلاب است.

وی اظهار داشت: در آیه ۱۴۶ سوره آل عمران ویژگی‌های پنچگانه شهدا را ذکر و آیه ۱۴۷ نیز دعای مخصوص شهدا را بیان می کند.

رفیعی تاکید کرد: طبق این آیه، اولین ویژگی شهدا، خدامحوری است و فقط برای خدا جهاد می‌کند و دومین ویژگی نیز این است که شهدا هیچگاه تردید به خود راه نمی دهند و از آرمان‌های خود کوتاه نمی آیند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: عدم ضعف و هراس و عدم تزلزل در ظاهر و باطن سومین ویژگی شهدا است.

وی افزود: شهدا هیچگاه در برابر دشمن تسلیم نشدند و سر تسلیم فرود نیاوردند و همواره صبور بودند که عدم تسلیم و صبوری چهارمین و پنجمین ویژگی شهدا است.

رفیعی یادآور شد: دین داری هزینه دارد به همین خاطر قرار نیست که ما با حوادث جزئی تسلیم دشمن بشویم.

وی در ادامه گفت: متاسفانه دشمن در فضای مجازی بسیار گسترده کار کرد و در بسیاری از مواقع توانست با اخبار دروغ ذهن جوانان را تخریب کند.

رفیعی تاکید کرد: اگر یک عده جوان به صورت هیجانی حرکاتی انجام می دهند خیلی مهم نیست چرا که قاطبه جوانان این نظام دین دار و متدین هستند.

وی افزود: هیچگاه هیچ نظام و حکومتی یکدست نبوده است و خیلی احمق هستند دشمنان که با این حرکت‌های چند نفر چشم به فروپاشی این نظام دوخته اند.

رفیعی خاطر نشان کرد: شرکت مردم و جوانان در تشییع جنازه شهدا و راهپیمایی‌ها نشان دهنده استحکام این نظام است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: حساب جوانانی که هیجانی به خیابان آمده اند جداست اما با افرادی که با چاقو دیگران را ذبح و تکه تکه می کند و مامور نیروی انتظامی را آتش می‌زند باید برخورد شود.

وی افزود: ما مشکلات اقتصادی داریم و دولت هم باید برای رفع گرانی فکری بکند و مانع بی‌ثباتی قیمت‌ها بشوند و درخصوص این مشکلات نیز ما به دولتمردان تذکر می دهیم اما هیچگاه در زمین دشمن بازی نخواهیم کرد چرا که این نظام و کشور برای تمام اقوام است.