به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ محفل دختران بهشتی همراه با بحث‌های چالشی و با حضور کارشناسان و دختران دهه هشتادی پنجشنبه ۱۹ آبان‌ماه در آیین اختتامیه نمایشگاه دختران سرزمین من که به مناسبت ایام رحلت شهادت گونه کریمه اهل بیت(س) در صحن پیامبر اعظم(ص) برپا بود، برگزار شد.

تبیین متفاوت حجت الاسلام والمسلمین درودی معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با الهام از ماجرای سیب بهشتی که از القاب حضرت زهرا(س) می باشد و نیز با استناد به ساحت هنری و زیبایی شناختی سند تحول بنیادین مورد توجه شرکت کنندگان مناظره “دختران سرزمین من” قرار گرفت.

در این گفت و گو مطالبات دانش آموزان از معلمی که سالها با وی تفاوت سنی داشتند جالب و مثالهای مهمان مناظره چالش برانگیز بود.

حجت الاسلام والمسلمین درودی کارشناس مناظره، ابتدا با اشاره به لقب “تفاحهُ الفردوس” حضرت زهرا سلام الله علیها به معنای سیب بهشتی توضیحاتی ارائه کرد و سپس با اجرای برنامه گفتمان دینی تمام ساحتی بر گرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش؛ با رویکرد ساحت هنری و زیبا شناختی و هم چنین تبیین سبک زندگی مورد اهمیت و اولویت بیانیه گام دوم؛ با ابتکاری نو تحت عنوان شیوه پاسخگویی به شبهات و شایعات تهاجمی در فضای مجازی از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی؛ خصوصا در بی مهری ها و بی معرفتی های اغتشاش آلود چند هفته اخیر؛ با خطاب قرار دادن یک سیب سرخ خوش رنگ و بو به نمایش گذاشت.

*چند سوال از سیب سرخ

از دانش آموزان خواسته شد که سوالات زیر و پاسخ های متناسب آنرا از زبان زیستی یک سیب برای دوستان خود تبیین کنند.

۱- ای سیب سرخ! چرا تو بدون پوشش و حجاب نزد خریداران ارزش و اهمیتی نداری!؟

۲- چرا برخی از سیب ها با اینکه پوشش خوبی از رنگ و لعاب دارند ولی از درون کرم خورده هستند!؟

۳- ای سیب! چرا دوست داری از دیگر میوه های درختان مستقل باشی و زیر بار خواسته های دیگر درختان ترکیبی نمی روی!؟

۴- ای سیب سرخ! چرا باید از قوانین فصل و نسل خود تبعیت کنی تا از زیبایی شکلی و مهندسی و مفید بودن برخوردار باشی!؟

۵- ای سیب خوش رنگ؛ چرا تمامی سیب های جهان بصورت مساوی خوش رنگ و بو و جذاب دلربا نیستند.!؟

۶- ای سیب سرخ و زیبای من؛ چرا به دستور من یعنی بدون زحمت و فوری در اختیار من قرار نمی گیری!؟

سوالات پی در پی معلم پیشکسوت بهت و حیرت دانش آموزان را در پی داشت، نمایشگاه حس کلاس درس به خود گرفته بود! شاید بچه زرنگ ها هنوز دو دل بودن که نفر اول پاسخ گو باشند یا… مقابل دوستان، معلمان و مربیان خود چگونه پاسخ دهند؟ به هر حال دل به دریا زدند و در صحن نمایشگاه ول وله ای برپا شد، آقا اجازه … آقا اجازه…!

هر کدام پاسخ های پسندیده خاص و عام به سوالات دادند و ده هشتادی ها نمره آفرین را کسب کردند.

برخی از پاسخ های متین و نشاط آفرین و دشمن شکن آنها را با هم بخوانیم:

شش پاسخ سیب سرخ

سیب مانده بود و این همه پاسخ جور واجور و البته قابل تامل تا اینکه خود در قالب معلم پیشکسوت سکوت را شکست و گفت؛ حال به پاسخ های من هم توجه کنید.

۱- اگر سیب پوشش بازدارنده از گرد و غبار و تجاوز سیب خواران نداشته باشد؛ به جای شاخسارهای چشم نواز درختان به ناچار و اجبار؛ جایگاهش در زیر قدم ها و خاک مال هر رهگذر خواهد بود.

۲- اگر یک سیب با پوشش زیبا و جذاب و موقرانه؛ بخواهد از درون کرم خورده نباشد باید باغبان درخت سیب؛ از آفات در زمین و آب های آلوده در فصل خودش پیشگیری کند و به موقع به آن مواد غذایی مورد نیاز را برساند.

۳- یک سیب سرخ معطر زمانی در مقابل دیگر میوه ها؛ قادر است ابراز وجود و استقلال کند که ریشه و تنه و شاخه های درختش تجزیه نشده باشد.

۴- سیب زمانی می تواند برای شکل و مهندسی ظاهر خود؛ حریم و حرمت قائل گردد که در مراحل شکل گیری درخت آن مورد تجاوز و تخریب قرار نگرفته باشد.

۵- سیب های جهان به هر اندازه که برای حفظ و حراست آنان؛ در برابر بیگانگان تخریب گر هزینه شده باشد به همان اندازه برای دلها جذابیت و جلالت دارند.

۶- سیبها در دنیا باید از چرخه قانونی خالق جهان طبیعت؛ اطاعت و تبعیت داشته باشند تا بتوانند طرح مکمل سازی آرامش خدا ساخت را در خود به نمایش بگذارند.

معلم وقتی خواست پایان مناظره را اعلام نماید نگاهی به اطراف انداخت و دید همه! یعنی همه “نمایشگاه دختران سرزمین من” از غرفه کودک، گرفته تا غرفه کفشداری، غرفه حجاب آرا؛ غرفه واقعیت مجازی؛ غرفه کافه یک فنجان گفت‌وگو؛ تبرک خانه؛ خانه آرتین و پنچره به سوی گنبد حضرت معصومه سلام الله علیها و… دور تا دور او را محاصره و خواستار ادامه آن بودند که با وساطت مدیر نمایشگاه و قول مساعد برای تشکیل مناظره ای دیگر به کار خود پایان داد.