به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای هیأت امنای همایش «ربیع الشهادة» که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: تکریم میلاد امام حسین علیه السلام برنامه‌ای فاخر و تأثیرگذار است و باید در این همایش ها درس‌ها و پیام‌های زندگی اهل‌بیت(ع) به دیگران منتقل شود.

وی با بیان اینکه سیره و زندگی اباعبدالله علیه السلام منبع و مدرکی است که باید در هر دوره بخشی از این سیره به محبان اهل‌بیت(ع) منتقل شود، گفت: باید در پایان هر دوره یک کتاب از پژوهش‌های ارسال شده تهیه و منتشر شود تا این همایش‌ها از تشریفاتی بودن خارج شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: اگر شما امروز توفیق خدمت به امام حسین علیه السلام را پیدا کرده اید و ناصر اباعبدالله هستید به خاطر تلاش هایی است که گذشتگان در انتقال پیام ها و درس های زندگی اهل بیت انجام داده اند و شما هم باید همین رسالت را در این نشست ها رعایت کنید تا از طریق شما به نسل های بعد منتقل شود و اینگونه به پیام هل من ناصر امام حسین علیه السلام پاسخ دهید.

وی تصریح کرد: میراث حسینی یک امانت الهی است و باید آن را امانت دارانه به دیگران منتقل کنید و این برای شما یک افتخار است.

سعیدی افزود: ایران اسلامی و مردم مؤمن و محب اهل بیت علیهم السلام همیشه طرفدار و مدافع خدمتگذاران اعتاب مقدس بوده اند و از دل و جان در این مکان ها حضور پیدا می کنند، خدمت می کنند و از این منبع عظیم معنوی استفاده می کنند.

گفتنی است همایش «ربیع الشهاده» هر سال در ایام ولادت امام حسین علیه السلام در کربلا برگزار می شود و تا کنون ۱۵ همایش برگزار شده است و امسال شانزدهمین دوره این همایش با شعار « امام حسین فی ضمیر الشعوب، امام حسین در وجدان مردم» با حضور پژوهشگرانی از کشورها، ادیان و مذاهب مختلف برگزار خواهد شد.

همچنین در این دیدار به صورت رسمی از آیت الله سعیدی برای شرکت در همایش «ربیع الشهاده» دعوت به عمل آمد و پرچم متبرک حرم امام حسین علیه السلام به تولیت آستان مقدس بانوی کرامت اهدا شد.