به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد دارستانی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان این که در سه‌نقطه از تاریخ علم اسلام از دست علمدار افتاده و در این سه گلوگاه تاریخی، سه بانوی عظیم‌الشأن به پاخاسته، علم را برداشتند، اظهار داشت: در این سه گلوگاه تاریخی این بانوان عظیم‌الشأن، به تمام زن‌های تاریخ ثابت کردند که اگر زن در سنگر خود باشند، یک‌وقت‌هایی می‌تواند کاری را انجام دهد که کار از دست هیچ مردی برنمی‌آید.

وی نخستین گلوگاه تاریخی نقش‌آفرینی وصف‌ناپذیر بانوان را حضور دشمن در پشت درب خانه مولی الموحدین علی علیه‌السلام دانست و ابراز داشت: دشمن در محاسباتش برای آمدن بی‌بی دوعالم فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها که پاره تن رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله بود، هیچ برنامه‌ای نداشت.

وی با تأکید بر این که با حضور فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، دشمن در دو راهبرد بیعت یا شهادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام درمانده شد، خاطرنشان ساخت: بانوان جامعه اگر جایگاه خود را خوب بدانند و وظایفی که اسلام برایشان طراحی نموده، را خوب درک کنند؛ در بزنگاه‌های تاریخی، کارهایی را می‌توانند رقم بزنند که هیچ کاری از هیچ کسی بر نمی‌آید.

دارستانی بر اهمیت حضور و نقش‌آفرینی بانوان و زنان مؤمن برای دفاع از چادر و حجاب در این شرایط تحمیلی بر کشور را ضروری دانست و اذعان داشت: در جامعه‌ای که زن ارزان شود، مردها تن به ازدواج نمی‌دهند؛ بی‌حجابی تیشه به ریشه زن زدن و تنزل عزت و شرافت بانوان است.

وی با بیان این که اسلام به زن‌ها بها و جایگاه داده است، خاطرنشان ساخت: بی‌حجابی امنیت مردهای جامعه، روح و روان جوانان و نوجوانان و حریم خانواده را بر هم می‌زند و رفته‌رفته جامعه توحیدی را ویران می‌سازد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: متأسفانه آن‌گونه که باید نتوانسته‌ایم به زن‌ها و بانوان جامعه بگویم که حجاب چه عظمت و ارزش و جایگاهی را به ارمغان می‌آورد.

دارستانی در ادامه صحنه کربلا و نقش‌آفرینی عقیله بنی‌هاشم زینب کبری سلام‌الله‌علیها را دومین عرصه علم‌داری بانوان در تاریخ اسلام دانست و اذعان داشت: دشمن در محاسباتش دچار اشتباه شده بود که سکان‌دار کشتی خرد شده در توفان بلا، تربیت شده مکتب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است که با خطبه‌ای رسا، کوفه را بر سر اهل کوفه که غرق در هلهله و شادی و رقاصی بود، ویران ساخت.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت حضرت زینب(س) را نیمه دوم و همه هستی سیدالشهدا علیه‌السلام دانست و با بیان این که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با برداشتن علم اسلام، ضمن بازسازی کشتی خرد شده در توفان بلا، در حضور درباریان یزید، با سخنرانی‌های غرا و آتشین، دربار شامیان را در هم کوبید.

وی سومین بانوی علمدار جهان اسلام را وجود نازنین دختر موسی‌بن‌جعفر فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها دانست و اذعان داشت: فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در تربیت یاران ثامن‌الحجج علیه‌السلام نقش‌آفرینی وصف‌ناپذیری داشتند و به اهل عالم ثابت کردند که امام رضا علیه‌السلام را با زور وارد کاخ مأمون ساختند. در این راه ۲۳ نفر از یاران و اصحاب اهل‌بیت(ع) در معیت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها قربانی شدند تا ما گرفتار وادی انحراف نشویم.

دارستانی تصریح کرد: بانوان اگر در سنگر خود که تربیت نسل الهی است، نقش‌آفرینی دقیقی داشته باشند، جامعه توحیدی شکل خواهد گرفت.