به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی اراکی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار شد، ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ ۚ فَهَلْ يَنْظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ ۚ فَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۖ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا» آیه ۴۳ سوره فاطر، گفت: این آیه یکی از زیباترین  و عبرت‌آموزترین آیات شریفه قرآن کریم است. خداوند متعال در این آیه شریفه نکات فوق‌العاده مهمی به مؤمنین، حق باوران و حق یاوران و حتی دشمنان حق و حقیقت بیان فرموده است.

وی در ادامه به چهار نکته اساسی دوری از ناامیدی، تزلزل، خستگی و خوف برای حرکت در مسیر بندگی، عبودیت و نصرت و یاری دین حق اشاره کرد و ابراز داشت: در مکتب انسان‌ساز اسلام، ایمان بالاترین و والاترین هدف است؛ امام علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «الإيمان أعلى غاية» و همه اوامر، نواهی، تکالیف، توصیه‌ها و سفارش‌های ذات اقدس الهی برای این است که انسان مؤمن تربیت شود.

حسینی اراکی با اشاره به این که ایمان  و باور انسان مؤمن در زندگی‌اش جلوه‌ها و مظاهری دارد، خاطرنشان ساخت: یکی از مهم‌ترین مظاهر و جلوه‌های ایمان، برخورداری از عقیده و باور راسخ و پولادین نسبت به سنت‌های الهی است. چرا که زندگی مبتنی بر سنت‌های خدایی ترسیم می‌گردد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت سنت‌های الهی را همان قواعد و قوانین حاکم بر عالم ملک و ملکوت توصیف کرد و تغییرناپذیری را از جمله ویژگی‌های آن برشمرد و اذعان داشت: سنت‌ها و قوانین و قواعد الهی عام بوده، بر همه زمان‌ها، مکان‌ها، افراد و امت‌ها ثابت است.

وی در ادامه با تأکید بر این که در فرازهایی از آیه شریفه ۴۳ سوره فاطر دو سنت الهی مهم متذکر شده است، خاطرنشان ساخت: در این آیه شریفه به تمام دشمنان الهی هشدار فوق‌العاده جدی داده شده است؛ کسانی که به‌خاطر استکبار و غرور تسلیم حق نشدند و در مقابل دین حق به مکر، حیله، دسیسه و دشمنی زشت ‌روی آوردند، بدانند که مکر زشت و فکر بدکاری جز بر صاحبش احاطه نکند.

حسینی اراکی با بیان این که خداوند متعال به تمام گردنکشان نیرنگ‌باز مکار و حیله‌گر تمام تاریخ هشدار داده است، «وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِ»، خاطرنشان ساخت: همه مکرها و حیله‌های دشمنان خدا به صاحبش برخواهد گشت و این جزء سنت‌های لایزال الهی است. تاریخ با ذکر عاقبت مکر فرعون، نمرود، قارون و شداد بهترین شاهد و گواه بر این مهم است.

وی با بیان این که تمام بنی‌امیه و بنی‌عباس دست‌به‌دست هم دادند، مکر کردند و نقشه ریختند تا یاد و نام امام علی، امام حسین و فرزندان زهرا علیهم‌السلام  را خاموش کنند، آیا توانستند؟ افزود: خداوند متعال در ادامه سوره فاطر می‌فرمایند؛ «أَوَلَمْ يَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَكَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً»، آیا این مردم در روی زمین سیر نکردند تا عاقبت کار ستمکاران پیش از خود را که نیرو و اقتدارشان هم بسیار بیش از اینان بود، چگونه شد؟

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بر اهمیت بازشناسی مکر، حیله و دشمنی شناسی در کنار دشمن‌شناسی تأکید کرد و ابراز داشت: در فتنه اخیر عده‌ای از حق باوران و حق یاوران ناخواسته فریب شعار، حرف جذاب، شیرین و دلربای دشمنی که دشمنی‌هایش را در پشت سخنان زیبا و جذاب پنهان کرده، بر مغز و دل حق باوران نفوذ می‌کند را  باور کردند و  مدافعان دشمنان دین الهی شدند.

وی ضمن اشاره به شعار فتنه اخیر در کشور با بیان این که شعار «زن، زندگی، آزادی» که شعار اسلام و دین است، با نیتی پلید به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان ساخت: دشمنان خدا و بی‌آبرویان عالم که بارها در گستره تاریخ زنان را به بردگی کشیده، آنها را استثمار کردند، اکنون با شعارهای زیبا به دنبال غارت سرمایه‌های نرم و سخت جوامع هستند.

حسینی اراکی در بخش پایانی سخنان خود به روایت «یا کمیل ما من حرکه الا و انت محتاج فیها الی معرفه» امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام  اشاره کرد و ابراز داشت: انسانی که معرفت نداشته باشد، در دام دشمن گرفتار خواهد شد ولو دانشمند، عالم و مجاهد باشد؛ تبلیغات دشمنان اسلام چهره علی علیه‌السلام را حتی در میان خواص نیز مخدوش نموده بود.