به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق طلاب غیر ایرانی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه نهضت ها و حرکت های انقلابی هزینه بر هستند و دشمن برای بر هم زدن آن تلاش می کند، اظهار کرد: به لطف خداوند انقلاب اسلامی ایران با عنایات خاص حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف، رهبری حضرت امام خمینی(ره) و همراهی ملت ولایتمدار ایران به ثمر نشسته و بیش از ۴۰ سال روی پای خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه استواری نظام در ۴۰ سال گذشته به معنای آسیب ناپذیری در این نهضت نیست، گفت: این نهضت هر چه باشد بالاتر از نهضت پیامبر صلوات الله علیه و آله نیست و تضمین ادامه و استمرار آن نیازمند همراهی مردم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در سوره انفال یک سنت را به پیامبر صلوات الله علیه و آله تذکر می دهد، افزود: تأیید و کمک خداوند به پیامبر صلوات الله علیه و آله از دو طریق است؛ یکی کمک های غیبی پروردگار و دیگری کمک و یاری مؤمنین؛ بنابراین اگر مؤمنان همراهی نکنند همان حادثه ای اتفاق می فتد که در صدر اسلام اتفاق افتاد که امیرالمؤمنین علیه السلام خانه نشین شدند و در ادامه افرادی که نماز می خواندن فرزند پیامبر را برای تقرب به خدا به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه ما باید پای این نهضت و انقلاب بایستیم و مؤمنانه از آن دفاع کنیم، ادامه داد: یکی از اهداف بلند شمایی که از کشورهای مختلف در ایران اسلامی تحصیل می کنید این است که در کشور و شهری که مورد عنایت خاص اهل بیت علیهم السلام است علوم اهل بیت را بیاموزید و با برگشت به منطقه خود این معارف را تبلیغ کنید و نشر دهید.

سعیدی تحمل دشواری های هجرت برای رضای خدا را عملی شریف دانست و گفت: این رسالتی است که بر عهده انبیا و اولیای خدا بوده و امروز نیز بر عهده افرادی است که در این مسیر قدم گذاشته اند.

وی یکی از ارکان مهم تبلیغ دین و انتقال معارف الهی را سخن حق گفتن دانست و افزود: این توصیه ای است که امیرالمؤمنین علیه السلام در نامه ۴۷ نهج البلاغه به دو فرزندشان امام حسن و امام حسین علیهما السلام داشتند و همه ما موظف هستیم که به این توصیه عمل کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه سخن حق گفتن کار دشواری است و نیاز به صبر زیادی دارد، افزود: سخن حق هم برای شنونده و هم برای گوینده سخت است و به همین خاطر خداوند در قرآن کریم بعد از توصیه به حق ما را توصیه به صبر کرده است.

وی ادامه داد: شما باید علاوه بر معارفی که می آموزید، روش ها و شیوه های اهل بیت علیهم السلام، علما و ولی فقیه زمان خود را نیز به خوبی بیاموزید تا بتوانید این امانت الهی را با موفقیت به اهلش منتقل کنید.