به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سید محمود کشفی امین اموال موزه فاطمی در گفت وگویی اظهار کرد: یک خیر از شهرستان مراغه استان آذربایجان شرقی ۱۵ اثر موزه ای از دوره قاجار را به نخستین موزه وقفی ایران اهدا کرد.

وی افزود: مجموعه آثار موزه ای و نمایشگاهی اهدایی، متعلق به دوره قاجار بوده و انگیزه این خیر از وقف این آثار به موزه، ابراز ارادت به حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حفظ و حراست از این آثار فرهنگی است.

کارشناس موزه فاطمی اظهار کرد: این آثار اهدایی مربوط به سبک زندگی و مردم شناسی خطه آذربایجان است و هم اینک در “گنجواره آثار نواهدایی”، واقع در تالار عبرتِ موزه فاطمی، به صورت فصلی به نمایش در آمده است.

وی بیان کرد: همچنین در راستای تکریم اهداکنندگان اشیاء تاریخی و آثار هنری به موزه آستان مقدس فاطمی از این خیر طی آیینی با اهدای بسته متبرکات فاطمی و نمایش فصلی آثار اهدا شده، تجلیل به عمل آمد.

امین اموال موزه فاطمی افزود: این موزه که اولین موزه وقفی و بارگاهی ایران است همواره برای پذیرش و نگهداری از آثار تاریخی و هنری واقفان و اهداگران آمادگی دارد و علاقه مندان از طریق شماره تماس ۰۲۵۳۷۱۷۵۲۴۳ می توانند هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در این راستا واقفان و اهدا کنندگان می توانند از طریق کانال ارتباط رسمی موزه فاطمی در فضای مجازی به شناسه haramqom_museum@ ابتدا تصاویر آثار اهدایی خود را برای کارشناسی اولیه ارسال نمایند و در صورت احراز شرایط “اثر موزه ای” مراحل اهدا و دریافت رسید صورت بگیرد.