به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از سرمربیان حلقه های صالحین که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: حرکت حضرت زهرا سلام الله علیها حرکت پر نکته، پر درس و پر عبرتی است که از زمان وقوع تا به امروز که نظام اسلامی تشکیل شده برای ما پر ارزش است.

وی با بیان اینکه ویژگی های حرکت حضرت زهرا سلام الله علیه باید در حد معقول شناسایی و بومی سازی شود، گفت: مثلا در خطبه ای که حضرت زهرا سلام الله علیها خواندند پیشینه و عقبه مردم قبل از پیامبر صلوات الله علیها را به آنان گوشزد کردند که این درس بزرگی برای ما است زیرا  امروز جوانان و نوجوانان ما هیچ چیزی از گذشته و قبل از انقلاب نمی دانند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها کارشان ناقص نماند بلکه کارشان را کامل انجام دادند و بعد تعجیل در شهادتشان را از خدا خواستند، افزود: درست است که اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیدند ولی قبل از شهادتشان کار و مأموریت خود را کامل انجام دادند.

وی با بیان اینکه جلوه های متفاوت حرکت ائمه علیهم السلام باید در هر زمان به درستی با شرایط موجود تطبیق داده شود، افزود: هر کدام از اهل بیت علیهم السلام جلوه ای از مقابله با دشمن و دفاع از دین را به ما آموخته اند و ما باید تشخیص دهیم که در هر زمان کدام جلوه از حرکت اهل بیت علیهم السلام راهگشا است و از آن الگو بگیریم.

سعیدی با بیان اینکه تربیت انسان ها کاری زود بازده نیست، افزود: نباید برای نتایج کارهای معنوی و اخلاقی عجله به خرج داد زیرا سرعت و شتاب در هر کاری باید متناسب با همان کار باشد ولی از طرف دیگر نباید گمان کنیم که دشمن نشسته است و ما فرصت زیادی داریم.

وی ایجاد رابطه عاطفی در تربیت را بسیار مؤثر دانست و گفت: اگر بین استاد و شاگرد و مربی و متربی رابطه نزدیک و عاطفی برقرار باشد بسیار زودتر تأثیر گذاری صورت می گیرد بنابراین مربیان باید از زندگی زیرمجموعه های خود باخبر باشند و با آنها احساس همدردی داشته باشند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه راه حل مشکلات هر منطقه باید بومی سازی شود، گفت: هر منطقه معضلات خاص خود را دارد و شاید راه حل ها یکسان نباشد بنابراین باید با مشارکت خود نوجوانان در هر منطقه راه حل های ویژه همان منطقه را پیدا کنید و از ظرفیت های نوجوانان بومی برای حل آن استفاده کنید.

گفتنی است در ابتدای این دیدار جمعی از سرمربیان حلقه های صالحین استان قم به بیان مسائل مناطق مختلف قم پرداختند و مهمترین راهکار ارتباط گیری با نوجوانان را افزایش آموزش های کاربردی و مهارت افزایی برای سرمربیان و مربیان صالحین و مشارکت دادن نوجوانان و جوانان برای حل مسائل منطقه و شهر عنوان کردند.

همچنین ورود به محیط های آموزشی و ارتباط گیری با دانش آموزان و دانشجویان در راستای رفع شبهات و گره های ذهنی آنان از دیگر برنامه های حلقه های صالحین عنوان شد.