به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، پنجمین المپیاد تفریحی ورزشی فرزندان انقلاب به همت مرکز قرآن و حدیث و با همکاری واحد تربیت بدنی آستان مقدس قم روز جمعه ۲ دی ماه در مجتمع فرهنگی ورزشی ولایت ویژه فراگیران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت سلام الله علیها برگزار شد.

در این المپیاد تفریحی ورزشی بیش از ۱۷۰ نفر در چهار رده سنی ۷ تا ۱۰ سال، ۱۱ تا ۱۴ سال، ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۹ تا ۲۱ سال و در پنج رشته ورزشی انفرادی و گروهی رقابت کردند.

رشته های انفرادی این مسابقات شامل دارت، طناب زنی، تنیس روی میز و رشته های گروهی طناب کشی و فوتبال دستی است و برگزیدگان این مسابقه جهت رقابت در سطح مساجد استان معرفی می شوند.

هدف برگزاری این مسابقات به جهت ضرورت توجه به نسل جوان و آینده دار و تقویت ارتباط نوجوانان و جوانان با فضای سالم و بستری است که همراه با تکریم استعدادها و احترام به نیازها باشد و این نسل به خوبی با ارزش های اسلامی آشنا شوند.

محور اصلی این رخداد «مشارکت اجتماعی در برنامه های تفریحی» است و جنبه تفریحی این المپیاد از هر حیث مهمتر از جنبه ورزشی و رقابتی آن خواهد بود.

پنجمین المپیاد تفریحی ورزشی فرزندان انقلاب به صورت عمومی در مساجد استان برگزار و برگزیدگان به دبیرخانه المپیاد معرفی و در ایام الله دهه فجر مرحله نهایی این دوره از مسابقات برگزار می شود و به نفرات برتر هدایایی نفیس اهدا خواهد شد.