به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف ظهر امروز در سومین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با اشاره به برگزاری همایش طوبی کرامت در دهه کرامت اظهار کرد: در این همایش ۸۰ نفر از حافظان تربیت‌شده مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت توسط تولیت آستان تجلیل شدند درحالی‌که هیچ کدام از مؤسسات تخصصی حفظ نتوانسته‌اند در طول یک سال ۸۰ حافظ را تربیت کنند.
وی اضافه کرد: به برکت و عنایت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حمایت‌های تولیت حرم مطهر از ابتدای فعالیت مرکز قرآن و حدیث بیش از ۵۸۰ نفر حافظ کل‌ قرآن کریم در این مرکز تربیت شده‌اند که ۸۰ نفر آن‌ها متخص یک سال اخیر بوده است.
مشرف ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر کلاس قرآن‌آموز در طول این سال‌ها در مرکز قرآن و حدیث به فراگیری آموزه‌های عمومی قرآن پرداخته و فارغ‌التحصیلی خود را از آموزش‌های عمومی قرآنی دریافت کرده‌اند.
مدیر مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: آستان مقدس در قالب طرح چهلچراغ با همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قم در ۴۰ مسجد فعالیت‌های آموزشی قرآن کریم را دنبال کرده است.
وی از آغاز آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث یاد کرد و گفت: برای ایام غدیر و دهه ولایت نیز برنامه تبیین معارف امام‌شناسی با محوریت طرح فروغ هدایت و مسابقه حفظ و مفاهیم زیارت جامعه کبیره دنبال می‌شود تا معارف امام‌شناسی در سطح عموم مردم ترویج شود.