به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم سوگواری حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت سرداران شهید سلیمانی و ابومهدی مهندس از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان با حضور علما، اساتید، مسئولان، فضلا، روحانیون و طلاب در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی برگزار شد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این مراسم با اشاره به درس هایی که باید از وصیت نامه اهل بیت علیهم السلام، اولیاء خدا و شهدا بگیریم، اظهار کرد: شهدا آنچه را اعتقاد و باور داشتند و به خاطر آن نبرد کردند و به شهادت رسیدند، در قالب کلماتی در وصیت نامه خود به دیگران منتقل کردند که باید به آن توجه شود.

وی به وصیت نامه شهید قاسم سلیمانی اشاره و ابراز کرد: او به عنوان یک سرباز خطاب به مراجع تقلید می گوید که سربازتان در برج دیدبانی، دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین از بین می رود.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شهید سلیمانی نظرش این است که این نظام را دشمنان نمی توانند از بین ببرند زیرا اتکای به خداوند متعال دارد، تاکید کرد: اگر امتی رهبرشان را حمایت نکنند و سر در کسب و کار داشته باشند و  خواص جامعه نیز سکوت کنند خداوند بنا به سنت الهی، پیامبرش را کمک نمی کند؛ بنابراین این مردم هستند که باید پیامبر خدا را حمایت کنند.

وی با اشاره به بی سابقه بودن خطبه خوانی حضرت زهرا سلام الله علیها در میان مردم، تصریح کرد: زمانی که مردم و خواص نسبت به تکلیفی که خدا برای شان تعیین کرده، کوتاهی کردند و حجت خدا خانه نشین شد، حضرت زهرا سلام الله علیها در دفاع از ولایت به مسجد آمدند و این تکلیف را به دوش کشیدند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی به سکوت خواص مبتلا شده است، گفت: در این حال است که اوباش صحنه را خالی می بینند و وارد میدان می شوند و آنچه نباید اتفاق بیفتد اتفاق می افتد.