پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها_ فاطمه قاسمی: شیطان همواره برای آدمیان دشمن بوده است و فتنه گری‌هایش که ریشه در غرورش دارد هرگز تمامی نخواهد داشت، شیطان از همان روز که در بهشت در لباس طاووس، حضرت آدم و حوا علیهماالسلام را فریفت، تا فتنه قابیل و قابلیان و فتنه‌گری بت پرستان و آتش پرستان همه این فتنه‌گری‌ها تمامی نداشت؛ حتی پس از بعثت رسول خاتم صلی الله علیه و آله با وجود اینکه شیطان از ترس بر سر کوفت؛ ولی فتنه‌گری هایش را کنار نگذاشت و در سقیفه باز فتنه‌گری کرد.

با وجود اینکه در فتنه سقیفه دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله جان بر کف به میدان آمد تا غبار نفاق را کنار زده و فتنه شیطان را برای مردم آشکار کند و با وجود اینکه ایشان در آن جامعه عزیز ترین بود؛ اما به دلیل نبود بصیرت، حق تاریخ و حق حکومت در پناه امام از بشریت سلب شد حقی که برای همیشه مسیر زندگی بشر را عوض کرد.

نبود بصیرت، تاریخ بشریت را تغییر داد/ سقیفه محصول بی بصیرتی است

رسول خدا صلوات الله علیه وآله بارها درباره مشکلات و فتنه های پس از رحلت خود برای مردم گفته بود و به آنها گوشزد کرده بود؛ اما نبود بصیرت موجب شد که مردمان آن زمان بشریت را تا عصر ظهور آخرین ذخیره الهی از وجود حاکمیت امام محروم کنند.

این بی بصیرتی با وجود شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها ادامه پیدا کرد تا به شهادت امام حسین علیه در سال ۶۱ هجری در کربلا ختم شد؛ جایی که بشر به دلیل نبود بصیرت بزرگترین ظلم تاریخ و بزرگترین جنایت را مرتکب شد و از بهائم نیز به مرحله ای پایین تر سقوط کرد.

تسلط فرعون ها محصول نبود بصیرت در مردم است

نبود بصیرت در طول تاریخ فرعون ها را بر زندگی مردم مسلط کرده است و انقلاب اسلامی ایران که نتیجه بصیرت انقلابی مردم در سال ۵۷ هست به رهبری امام خمینی(ره) به نتیجه رسید. زمانی که شیطان دید انقلاب به عنوان یک روزنه نور الهام بخش انسان های آزاده است از درون و بیرون فشار بر انقلاب را آغاز کرد و زمانی که از طریق جنگ موفق به نابودی انقلاب نشد با تحریم و فتنه گری های مختلف سعی در نابودی انقلاب داشت که فتنه ۸۸ و اغتشاشات مسلحانه اخیر در تاریخ پس از جنگ از مهم ترین فتنه گری های دشمنان و شیطان در تاریخ انقلاب است.

دشمن که با روی کارآمدن برخی نیروهای طرفدار منش غربی در دولت، تصور کرده بود که مردم از آرمان های انقلاب فاصله گرفته اند، برای تضعیف جبهه مقاومت تصمیم به ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی گرفت؛ چرا که تصور می‌کرد مردم بی بصیرت بوده و ترور یکی از فرماندهان سپاه برای آنها تفاوتی نخواهد کرد؛ در حالی که با شهادت حاج قاسم خون این شهید عزیز همچون طوفان، نه مردم بصیر ایران بلکه تمامی انسان های آزاده جهان را به خیزش و تکاپو برای انتقام سختی وا داشت. دشمن تصور می‌کرد مردم بصیرت ندارند و مانند عاشورا امام و مکتب خود را تنها خواهند گذاشت، اما مردم ایران همواره در ۹ دی ماه‌ هرساله به دشمنان یادآوری می کنند که بصیرت در پناه مکتب عاشورا در جامعه اسلامی زنده است و جامعه ای که امام حسین داشته باشد بصیرت در چنین جامعه ای تعطیل بردار نیست.

۹ دی ماه محصول مکتب عاشورایی امام حسین در جامعه ایران است

۹دی یک روز خاص در تاریخ ایران نیست، بلکه ۹ دی سالروز بیعت مردم با آرمان انقلاب و اسلام است و در تاریخ ایران، ۹ دی های فراوانی وجود دارد و این به واسطه بصیرت مردم است بصیرتی که ریشه در ایمان و دین داری مردم دارد.

ملت ایران در اغتشاشات اخیر و در فتنه سال ۸۸ با حضور به موقع خود در صحنه نشان دادند که بصیرت دادنی نیست بلکه داشتنی است و ملت ایران با بصیرت در برهه های مختلف بر دشمنان اسلام و انقلاب پیروز شده است.

شاید بی بصیرتی عده ای زمینه ساز شهادت حاج قاسم شد؛ اما بصیرت ملت ایران انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی امام زمان(عج الله) متصل خواهد کرد.

بصیرت طلای ساخت جامعه متمدن

بصیرت طلای ساخت تمدن های مختلف است؛ چرا که در پناه این عنصر حیاتی حرکت مردم در صراط مستقیم محقق و ممکن می شود؛ بنابراین اگر می خواهیم انقلاب ایران به انقلاب جهانی امام زمان(عج الله) متصل شود؛ باید تا جایی که می توانیم با جهاد تبیین در جامعه بصیرت آفرینی کرده و همانطور که حاج قاسم بارها تاکید کردند انقلاب اسلامی ایران حرم است برای اینکه سایر حرم های اهل بیت بماند این حرم باید بماند و آنچه این حرم را حفظ می کند پاسداشت یوم الله هایی همچون ۹ دی ماه است که اهمیت بصیرت را به نسل جوان در جامعه اسلامی یادآوری می کند؛ بنابراین عمل به رسالت حضور در جهاد تبیین با بصیرت آفرینی مهم ترین نقشی است که جوانان مومن و انقلابی برعهده دارند و با عمل به آن بستر ظهور آخرین ذخیره الهی فراهم می شود.