به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مسئولان تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: تشکل های مردمی باید از شیوه های متنوع، با نشاط و هنرمندانه در امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه متنوع بودن به معنای کار پراکنده نیست، افزود: معروف گستره وسیعی دارد بنابراین امر به معروف هم باید متنوع و وسیع باشد و می طلبد که حوزه کار را فراتر از یک یا دو موضوع ببینیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر باید مسائل مختلف ریشه یابی و اولویت بندی شوند، افزود: تشکل های مردمی باید تمرکز خود را بر روی فعالیت های فرهنگی که عموما دیر بازده هستند بگذارند و احیاء امر به معروف را با فرهنگ سازی دنبال کنند.

وی با بیان اینکه برخی نمی توانند در ملأ عام امر به معروف کنند، افزود: باید با آموزش های عمومی انواع مختلف امر به معروف و نهی از منکر آموزش داده شود و امر به معروف به ویژه در خانواده ها و برای فرزندان باید جدی گرفته شود.

سعیدی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه و کارهای هنری در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، ابراز کرد: استفاده از شوخی و طنز با لحن مأدبانه و محترمانه می تواند اثرگذار باشد و از طرف دیگر عصبانیت های بی جا در امر و نهی مخرب است.

وی با بیان اینکه امر به معروف ونهی از منکر تخصص می خواهد و باید آموزش داده شود، افزود: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در فعالیت خود قصد عبادت کنند علاوه بر انجام وظیفه، اجر و ثواب هم می برند و اگر عمل خدایی باشد از ملامت ملامت کنندگان هم هراسی به دل راه نمیدهند و عملشان استمرار خواهد داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نباید کم بیاوریم، گفت: در اغتشاشات اخیر هر کاری که توانستند انجام دادند تا نیروهای انقلابی را از رو ببرند ولی ما نباید بگذاریم که دشمن به این هدف خود برسد.

وی با بیان اینکه نباید به گونه ای رفتار کنیم که در جامعه دو قطبی ایجاد شود، افزود: دشمن به دنبال این است که مردم را به جان هم بیندازد و اگر ما این توطئه کلان دشمن را در نظر بگیریم رفتارهایمان حساب شده تر می شود بنابراین ما باید ضمن برخورد غیرتمندانه با منکر و دفاع غیرتمندانه از معروف این جهت را هم مد نظر داشته باشیم.

همچنین در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین گرجی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم و حجت الاسلام والمسلمین آخوندی معاون مطالبه گری این ستاد گزارشی از فعالیت های خود ارائه کردند و نمایندگان تشکل های مردمی امر به معروف و نهی از منکر نیز به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود پرداختند.