به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها که با حضور همسران خدام حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با تبریک روز مادر و میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار کرد: همه ما باید در حدی که ممکن است نسبت به اهل بیت علیهم السلام معرفت پیدا کنیم زیرا معرفت رمز اطاعت است.

وی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت ما با اطاعت از اهل بیت علیهم السلام گره خورده است، گفت: رمز بندگی خدا در اطاعت از اهل بیت علیهم السلام و پیوند خوردن با حضرت زهرا سلام الله علیها است که قدر و منزلتشان فراتر از همه زن‌های عالم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه افراد زیادی خود را شیعه اهل بیت می دانستند ولی اهل بیت آنها را نپذیرفتند، افزود: شیعه بودن به معنای پیروی از اهل بیت در همه شئون زندگی است و بسیاری از افراد محب اهل بیت هستند اما نمی توان آنها را شیعه دانست.

وی با بیان اینکه محب اهل بیت علیهم السلام بودن هم ارزشمند است، ابراز کرد: در برخی روایات نقل شده است افرادی که به اهل بیت علیهم السلام گره خورده اند ولی در اثر گناهان به مقام شیعه نرسیدند در آخرت مشکلاتی خواهند داشت و دچار عذاب می شوند و عواقب گناهان آنها را می گیرد.

سعیدی با تأکید بر اینکه شیعه بودن نیاز به مراقبت نفس و خودداری از گناه و معصیت خدا دارد، افزود: وقتی به زندگی حضرت زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیهما نگاه می کنیم می بینیم که نه تنها در دنیا زندگی راحتی نداشتند بلکه به بلا، سختی، امتحان و نا ملایمات مبتلا شدند؛ بنابراین اگر خود را پیرو انها می دانیم فکر نکنیم که مشکلات و سختی ها نباید به سراغ ما بیاید.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه سلام الله علیها قبل از ازدواج با پیامبر صلوات الله علیه و آله زندگی راحت و مرفهی داشتند گفت: حضرت خدیجه بعد از ازدواج با پیامبر مورد غضب و تحریم زنان قریش قرار گرفتند به گونه ای که در زمان وضع حمل حضرت زهرا سلام الله علیها هیچ کدام از زنان به بالین ایشان نیامدند و خداوند زنانی از بهشت را به کمک حضرت خدیجه سلام الله علیها فرستاد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت افزود: دشمنان، بدخواهان و کسانی که با اهل بیت علیهم السلام به عداوت برخاستند هم دچار سختی ها و مشکلاتی شدند ولی سختی های آنها بدون اجر است و در دنیا و آخرت زیان کردند ولی کسانی که در سنگر اهل بیت و سنگر عفاف و حجاب هستند اجر آخرت را دارند.

وی با بیان اینکه بهترین محل برای امر به معروف و نهی از منکر خانه است، گفت: کسانی که در خانه شما هستند باید به برکت شما انس با نماز، بندگی خدا، عفاف و حجاب و دوری از محرمات پیدا کنند زیرا مادران بهترین افراد برای تأثیرگذاری بر نزدیکان خود هستند.

سعیدی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در عصر حاضر گفت: هر خانم خانه باید استاد تبیین باشد و اگر چنین شد جامعه ای که از این خانه ها تشکیل شده به هدایت و بندگی خدا نزدیک تر خواهد شد.