به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلامالله علیها، نشست شواری توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی و جمعی از مدیران و فعالان قرآنی استان قم پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست علی اصغر شعاعی دبیر کمیته مردمی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته پرداخت و گفت: تشکیل جلسات متعدد با اعضای شورا پیرامون فعالیت های قرآنی استان شامل، افزایش محافل قرآنی در مساجد، ارتقای سطح مؤذنان و مکبران مساجد و شروع ششمین دوره طرح استعداد یابی استان قم با عنوان نسیم فرودس از مهمترین فعالیت های کمیته های مردمی بوده است.

وی با بیان اینکه طی هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل اوقاف استان قم، موسسات قرآن را برای اجرای برنامه به بقاع متبرک استان متصل کرده‌ایم، گفت: در این راستا جلسات متعدد قرانی در مناسبت های مختلف اجرا شده است.

در ادامه حجت الاسلام سید احمد مشرف مدیر معارف قرآن و عترت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان این که حرم مطهر در زمینه فعالیت های قرآنی ویژه نوجوانان فعالیت خوبی داشته است، گفت: در حال حاضر نوجوانانی که تحت تربیت های قرانی هستند در حرم در سه حوزه قرائت حفظ و مفاهیم آموزش می بینند.

وی با بیان اینکه در حرم مطهر محفل ترتیل خوانی ویژه نوجوانان برپا می شود، افزود: قرائت قرآن اذان گاهی حرم در روزهای پنجشنبه ظهر توسط نوجوانان انجام می شود و با شناخته شدن نوجوانان قرآنی دعوت هایی از نوجوانان در سطح استان قم و کشور انجام می‌شود.

در ادامه این نشست برخی از مؤسسات قرآنی برتر استان قم به ارائه گزارشی از عملکرد خود پیرامون مسائل قرآنی پرداختند.