به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌ تراشیون، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، بابیان این‌که در دوران دفاع مقدس حرکت دشمن حرکت مذبوحانه و پله‌ای بود و وقتی در جبهه‌های نبرد حق و باطل نتوانست نتیجه‌ای بگیرد رو به کشتار مردم بی‌گناه در شهرها آورد، اظهار داشت: شهر مقدس قم از این حرکت مذبوحانه دشمن آسیب دید و در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۸۰۰ نفر از مردم بی‌گناه قم در اقصی نقاط این شهر، هدف بمباران و موشک‌باران دشمن قرارگرفته، به شهادت رسیدند .

وی با اشاره به این‌که روز اول بهمن‌ماه در شهر مقدس قم روز خاصی است، خاطرنشان ساخت: در این روز دو رویداد مهم صورت گرفت؛ نخست بمباران گسترده حزب بعث و شهادت ۱۲۰ نفر و مجروحیت ده ها نفر و نیز شهادت مظلومانه تعدادی از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۵ ساله که در مسیر برگزاری جشن‌های پیروزی انقلاب و در زمان برگشت از مراسم به سمت خانه موردحمله راکت‌های دشمن بعثی قرار می‌گیرد.

این سخنران بر اهمیت واژه‌شناسی و آشنایی با حرکات دشمن تأکید و بابیان این‌که دشمن در سال‌های اخیر جوانان و نوجوانان ما را با شگردهای خاصی مورد هجمه همه‌جانبه شناختی قرار می‌دهد، اظهار داشت: دشمن هیچ‌گاه در طول تاریخ دست از دشمنی خود برنمی‌دارد و این بسیار ساده‌اندیشی است که تصور کنیم، دشمنان در طول تاریخ از سر انسان‌های موحد و خداپرست و کسانی که در مسیر بندی خدا قدم برمی‌دارند، دست بر خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که در هر برهه‌ای بایستی کید و مکر متفاوت دشمن را بشناسیم، یادآور شد: در عصر معاصر که در یک پیچ تاریخی قرار داریم، کید و مکر دشمن تفاوت‌های بی‌شماری با گذشته دارد و دشمن حجم فکر، اندیشه و نگاه خود را تا نقاط قوت جمهوری اسلامی نفوذ داده است.

تراشیون ولایت‌فقیه را مهم‌ترین نقطه قوه حکومت اسلامی در عصر غیبت دانست و بابیان این‌که دشمن خوب می‌داند وقتی ولایت‌فقیه ضربه بخورد، می‌تواند نظام فکری و اندیشه‌ای عصر غیبت را متزلزل سازد، اظهار داشت: یکی دیگر از نقاط قوت جمهوری اسلامی جایگاه زن در جامعه است؛ لذا با هجمه به زن این عنصر مهم و تأثیرگذار را به سیبل خود برای انحراف و تغییر در رویکردها قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که بزرگ‌ترین ظلمی که تمدن غربی در حق زن کرد این بود که اصالت و ماهیت زن را از او گرفت، یادآور شد: این‌که تمدن غربی با شگردهای مختلف، بانوان را مجبور می‌کند تا رفتار، کردار و تمام ویژگی‌های زنانه را استحاله کنند، بزرگ‌ترین ظلم به بشریت است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر وقتی هویت و اصالت زن از او گرفته شود، آسیب‌های بی‌شماری در عرصه‌های مختلف اجتماعی ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: اگر مادری را از زن بگیرند، قطعاً نمی‌توانیم جایگاه دیگری برای مادری ترسیم کنیم، زن نقطه قوت و هویت خانواده است که مورد هجمه همه‌جانبه دشمن قرارگرفته است.

وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از دیگر نقاط قوت حاکمیت اسلامی برشمرد و ابراز داشت: در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌وفور شاهد هدف قرار دادن‌های دشمن خواهیم بود که مبتنی بر کلیدواژه نقطه قوت حاکمیت اسلامی انتخاب خواهند شد. دشمن هر جا نقطه قوتی را شناسایی کند آن را مورد هجمه قرار خواهد داد.

تراشیون جوانان و نوجوانان ایرانی را از دیگر نقاط قوت حاکمیت اسلامی در عصر جدید برشمرد و اذعان داشت: دشمن عملکردها و طرح‌های خود را مبتنی بر تغییر نگاه نسل‌های جوامع اسلامی به کار بسته است و در این میان فضای مجازی مهم‌ترین ابزار تغییر فکر و نگاه اندیشه جوامع اسلامی است.

وی با تأکید بر این‌که نمی‌شود در عین رهاسازی فضای مجازی، انتظار سالم بودن نسل‌ها را داشته باشیم، خاطرنشان ساخت:  فضای مجازی اگر کنترل و مدیریت نشود و برای آن برنامه درست و دقیقی نداشته باشیم، نه‌تنها نسل جوامع اسلامی، بلکه نسل بشریت را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

این سخنران ولنگاری فضای مجازی رها و بی‌سروسامان فعلی را از مهم‌ترین پایه‌های فروپاشی خانواده و انحراف جوانان دانست و با تأکید بر این‌که دشمن از بستر فضای مجازی رها، ده ها هزار نوجوان و جوان ما را ازلحاظ باورهای اعتقادی تضعیف کرده است، یادآور شد: امروز دفاع از حریم اعتقادی نسل‌ها به‌ویژه جوانان و نوجوانان از دفاعی که سنگرهای فیزیکی ساخته می‌شد بسیار مهم‌تر است.

وی ضمن تصریح بر این‌که ما در قبال محافظت از حریم اعتقادی مسلمان مسئولیم، یادآور شد: این‌که به هر بهانه‌ای مدارس را تعطیل می‌کنیم و بیش از ۱۲ میلیون جوان و نوجوان عزیزمان را به سمت فضای مجازی رها گسیل می‌سازیم، کاری منطقی است!؟ آیا نگران کیان اعتقادی و اخلاقی نسلمان نیستیم؟

تراشوین تصریح کرد: اگر امروز در جنگ شناختی که افکار باطل را حق و جذاب نشان می‌دهد شکست بخوریم؛ با نسلی روبرو خواهیم شد که از درون مملو از آسیب‌های فکری و اندیشه‌ای است.

وی افزود: جنگ نظامی و سخت به‌مراتب ساده‌تر از جنگ‌های شناختی است، چراکه دشمن پرچم و عده و عده دارد و ابزارها و ادوات دشمن را می‌بینیم، ولی در جنگ شناختی دشمن خود را در قالب دوست دلسوز  معرفی می‌کند و با در عمق افکار نسل‌ها ورود پیدا می‌کند و میزان آسیب انسانی در جنگ شناختی، بسیار بیشتر از جنگ‌های نظامی و سخت است.

این کارشناس علوم تربیتی با تأکید بر این‌که اکثر محتوا و هنجارهای فکری فضای مجازی رهاشده امروزی با باورهای اعتقادی و هنجارهای ملی، قومیتی و فرهنگی ما سازگاری ندارد، خاطرنشان ساخت: تا دیرتر نشده، باید در عرصه مطالبه گری از مسئولین بر صیانت از افکار و اندیشه‌‎های نسل‌ها تأکید نماییم.