به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، جمعی از شعرای آیینی استان قم پیش از ظهر امروز با آیت الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در سالن محراب حرم مطهر دیدار کردند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در اشعار مربوط به اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف باید امید آفرینی به آینده موج بزند، اظهار کرد: حضور شعرا در حرم مطهر کریمه اهل بیت سلام الله علیها و برپایی محافل شعر در حرم مطهر باعث می شود که این اشعار نور بگیرد و بیشتر موجب تقویت مسیر اهل بیت علیهم السلام باشد.

وی با اشاره به محافل شعری که در حضور مقام معظم رهبری برگزار می شود، گفت: باید نکاتی که مقام معظم رهبری به عنوان خط راه تعیین می کنند تبدیل به سرفصل شود و همراه با تجربیات، معلومات و معنویات اساتیدی مانند استاد مجاهدی به شعرای جوان منتقل شود که این کاری شایسته است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ادامه داد: استخوان بندی شاعران جوان باید در محضر اساتید پیشکسوتی مانند استاد مجاهدی شکل بگیرد تا این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما نسبت به قم یک تعصب ولایی داریم، گفت: همانطور که رهبر نهضت ما در قم پرورش یافتند و حوزه علمیه و جایگاه های معنوی مانند مسجد مقدس جمکران در این شهر وجود دارد باید ادبیات فاخر ولایی و آیینی هم در این شهر رشد پیدا کند و شهر مقدس قم مرکز شعر ولایی و آیینی کشور باشد.

سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اهل مبالغه نیستند، گفت: اینکه ایشان فرمودند تأثیر یک شعر می تواند از سخنرانی بیشتر باشد مبالغه نیست بنابراین شاعران جایگاه ویژه ای دارند و باید قدر این جایگاه را بدانند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار محمدعلی مجاهدی و تعدادی از شعرای آیینی استان قم به شعر خوانی پرداختند.