به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران حرم مطهر بانوی کرامت که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه ماه رجب ماه خداوند و فرصت پر برکتی برای برخورداری از معنویات است، اظهار کرد: درس اخلاق یک جلسه کاری است و مطالبی که تقدیم می شود متناسب با رفتار کاری مدیران و به نوعی بهینه ساز رفتار مدیران و مسئولان است و باید به این موضوع توجه شود.

وی افزود: در مدیریت اسلامی همانطور که در قران کریم و سیره و روش پیامبران و اهل بیت علیهم السلام وجود دارد نوع برخورد با مجموعه ها و افراد گاهی جنبه انذار و گاهی جنبه تبشیر دارد و باید این موارد را به عنوان یک راهنمایی و دستورالعمل در نظر داشته باشیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه خداوند در آیه ۸۷ سوره انبیا از یک برخورد مدیریتی با یکی از انبیاء الهی یاد می کند، گفت: خداوند به حضرت یونس(ع) که بنا بود در میان قوم خود بمانند ولی آن قوم را ترک کرده بودند به گونه ای تذکر سازنده می دهد که الگویی برای همه مؤمنان می شود و اذکاری که خداوند به حضرت یونس آموخت یکی از اذکار بلند و پرمحتوا و کار ساز شد.

وی افزود: گاهی نقصی در انجام وظایف انسان پیدا می شود که خلاف انتظارات از او است که در برخی موارد قابل اغماض است ولی در برخی از موارد به خاطر تبعاتی که دارد قابل اغماض نیست.

 وی با بیان اینکه بخشی از انتظارات به خاطر محیطی است که در آن کار می کند و بخشی از انتظارات و توقعات به خاطر شخصیت و یا جایگاه انسان است، گفت: باید به گونه ای رفتار کنیم که رفتارمان خلاف انتظارات از شخص، جایگاه و محیط کار ما نباشد.

وی با بیان اینکه انسان مؤمن باید خودش از خودش حراست و حفاظت کند، افزود: خدمت در شهر قم که آشیانه اهل بیت علیهم السلام است و به ویژه خدمت در حرم مطهر بانوی کرامت وظیفه خطیری است که نیاز به خود مراقبتی زیادی دارد.