به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم گرامیداشت پنجاه و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدمحمدرضا سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت امام خمینی(ره) عصر دیروز با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا در آرامستان وادی‌السلام قم برگزار شد.

در این آیین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن سعیدی فرزند این شهید و نماینده مردم استان ایلام در مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با اشاره به مبارزات شهید آیت الله سعیدی اظهار کرد: خط سیر و مسیر حرکت این شهید والامقام همان مسیر مبارزاتی سیدالشهدا(ع) علیه طاغوت زمان خود بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به کسانی همچون شهید سعیدی که سرمایه نظام و انقلاب هستند بیشتر بپردازند، عنوان کرد: شخصیت‌هایی نظیر شهید آیت‌الله سعیدی در کنج زندان‌ها و به‌رغم شکنجه‌ها، تا پای شهادت ایستادند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رژیم پهلوی به جنگ اسلام رفته و در تلاش برای زدودن اسلام از چهره جامعه بود، گفت: شهید آیت‌الله سعیدی به خاطر ظلم‌هایی که از سوی رضاشاه و محمدرضاشاه صورت می‌گرفت، وظیفه خود دید که در مقابل این رژیم مبارزه کند.

مراسم فوق از سوی آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد و قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی به یاد شهید، بخشی از برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم، آیت‌الله سیداحمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم حضور داشتند.

همچنین مسئولان استانی و اعضای هیات رزمندگان اسلام و جمعی از اساتید حوزه علمیه و خانواده‌های معظم شهدا، از دیگر شرکت کنندگان در مراسم بودند.

در پایان این مراسم، مزار مطهر شهید آیت‌الله سعیدی با حضور مسئولان و میهمانان حاضر عطرافشانی و گلباران شد.