به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌ شجاعی، شب گذشته در محفل سوگواری حضرت زینب سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به گستره و عمق مصیبت‌های خاندان رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله، مأموریت جهانی پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: دین اسلام آمده است تا بر همه ادیان غلبه پیداکرده، همه انسان‌ها را به سعادت در دنیا و آخرت برساند؛ لذا از همان آغاز طاغوت‌ها و مستکبرین قد علم کردند و مصیبت‌ها و جنگ‌های بی‌شماری را علیه اسلام و آموزه‌های الهی تحمیل کردند.

وی آمدن مهدی صاحب‌الزمان را پایانی بر تمام مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام و دین حق دانست و اذعان داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در روایات متعددی انتظار فرج و آینده سازی را از بالاترین عبادات و جهادهای امت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله ذکر می‌کنند.

شجاعی افزود: تحقق دین و حاکمیت الهی بر جهان آن‌قدر مهم است که پیامبر اعظم بالاترین عبادت و جهاد را ساخت و زمینه‌سازی آن آینده متعالی ذکر می‌کنند، کسی که برای برطرف کردن موانع ظهور امام زمان(عج) تلاش می‌کند، مقام بزرگی نزد ذات اقدس الهی دارد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بابیان این‌که سیره و عمل تمام ائمه اطهار علیهم‌السلام تجلی فرازهایی از رسیدن به حکومت جهانی مهدوی است، خاطرنشان ساخت: اگر در مسیر انتظار فرج برای زمینه‌سازی حکومت مهدوی تلاش کنیم، تمام گناهان بخشیده خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که اهل‌بیت علیهم‌السلام زمانی که سخن از مهدی موعود(عج) به میان می‌آورند، خود را خدمتگزار حکومت مهدوی ذکر می‌کنند، خاطرنشان ساخت: تمام مصائب جهان، فقط و فقط با ظهور آخرین منجی عالم بشریت برطرف خواهد شد.

شجاعی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ»[۱]،  با تأکید بر این‌که بدون شک بندگان صالح خداوند متعال، وارثان زمین خواهند بود، خاطرنشان ساخت: دین و دین‌داری دو کلمه است؛ یکی فهم امیدوارانه آینده و دوم حرکت برای ساختن آینده روشن است. دین اسلام نیز آمده است تا آن دولت کریمه را بازسازی نماید.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به نحوه فراگیری عدالت در دوران امام زمان(عج) اشاره کرد و بابیان این‌که حاکمیت الهی بر زمین با خواست مردم توأمان خواهد شد، اظهار داشت: زمین با میل و رغبت ملت‌ها در اختیار امام زمان(عج) قرارگرفته، مردم باید خودشان امام علیه‌السلام را فرابخوانند.

وی لزوم فراگیری صالحان در سراسر گیتی را از دیگر پیش‌نیازهای ظهور آخرین منجی عالم بشریت دانست و اذعان داشت: قرآن کریم در ۸ آیه به موضوع آینده‌سازانی که به یاری مهدی موعود خواهند آمد، اشاره می‌کند، که بارزترین آن آیه شریفه «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ»[۲]  است.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود به برخی از احادیث نبوی در رابطه با یاران آخرالزمانی صاحب‌الزمان(عج) اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب امام زمان(عج)، نیازمند انقلاب مقدماتی است که از ان به انقلاب اسلامی یاد می‌شود. چراکه انقلاب اسلامی صالح سازی نموده، مقدمات ظهور آخرین منجی عالم بشریت را فراهم می‌سازد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر انقلاب اسلامی را آغازی بر پایان تبعید، بلا و مصائب اهل‌بیت علیهم‌السلام دانست و ابراز داشت: یاران امام زمان(عج) بالاترین مردم ازنظر ایمان و یقین و با فضیلت‌ترین مردم در سهم و بهره از آموزه‌های الهی هستند.


[۱] – آیه ۱۰۵ سوره انبیاء

[۲] – آیه ۵۴ سوره مائده