به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، مریم شهبازی مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در تشریح عملکرد فصل پاییز بخش پاسخگویی امور فرهنگی خواهران بیان کرد: فعالیت‌های بخش پاسخگویی شامل پاسخگویی شرعی، اعتقادی، تصحیح قرائت نماز و نیز جلسات ارتقاء سطح علمی اساتيد و كارورزان فقهی و اعتقادی به صورت حضوری و مجازی، جلسات كارگروه علمی و پاسخگويی مجازی مسائل شرعی و اعتقادی در بستر فضای مجازی است.

شهبازی گفت: در بخش پاسخگویی به مسائل شرعی در فصل پاییز، به سوالات شرعی ۳۴ هزار و ۴۴۵ نفر مراجعه کننده پاسخ داده شد. این پاسخگویی در ٣ مكان انجام می‌شود، اولین مکان رواق علامه طباطبايی(ره) است که به صورت روزانه از ساعت ٨ تا ٢٣ و در روزهای جمعه و تعطيلات رسمی، این پاسخگویی قبل از اذان صبح آغاز می‌شود. دومین مکان شبستان حضرت نجمه خاتون(س) به صورت روزانه، صبح‌ها از ساعت ١١ تا ۱۳:۳۰ و عصر ساعت ١٨ تا ۲۰:۳۰ و سومین مکان نیز بالكن شرقی شبستان امام خمينی(ره) به صورت روزانه، صبح‌ها از ساعت ١١ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ١٨ تا ۲۰:۳۰ پاسخ‌گوی سؤالات شرعی بانوان است.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در بخش پاسخگویی به مسائل اعتقادی، به مسائل هزار و ۳۱۹ نفر مراجعه کننده پاسخ داده شد؛ این پاسخگویی در رواق حضرت خديجه(س) صبح‌ها از ساعت ١١ تا ۱۳:۳۰ و عصرها از ساعت ١٨ تا ۲۰:۳۰ و روزهای سه شنبه و پنج شنبه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش تصحیح قرائت نماز نیز، اساتید به هزار و ۷۱ نفر مراجعه‌کننده با توزیع کاربرگ در رواق علامه طباطبايی(ره) در ۴ شیفت افتخاری به صورت روزانه، صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٤ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ارائه خدمت می‌کنند.

*پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی و اعتقادی در فضای مجازی

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: امور فرهنگی خواهران حرم مطهر علاوه بر پاسخگویی حضوری، بستر پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی در فضای مجازی را نیز فراهم کرده است؛ بدین منظور در فصل پاییز امسال به سؤالات فقهی ۲۲۸ نفر مراجعه کننده در كانال آستان مهر، کانال معصومانه، سايت حرم مطهر و به صورت انفرادی از طريق آيدی با موضوع نماز استيجاری، احكام مسافر، احكام بانوان، روزه، وسواس، مرجع تقليد، مطهرات، عقيقه و.. پاسخ داده شد.