به گزارش پایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام الله علیها، به همت امور فرهنگی خواهران حرم مطهر در «رواق کودک و خردسال»، همه روزه در سه شیفتِ ظهر، بعد ازظهر و عصر، دختران ۷ تا ۱۱ سال در رواق کودک و دختران و پسران ۴ تا ۶ سال در رواق خردسال، پذیرش می‌شوند که مریم شهبازی مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر در تشریح فعالیت‌های این رواق بیان کرد: در این رواق برنامه‌های مختلفی با عناوین حلقه، اردو و جشن تکلیف برای مخاطبین برگزار می‌شود که در بخش حلقه‌ها در ۳ ماهه پاییز سال ۱۴۰۱، ۳هزار و ۷۴۳ حلقه با ۱۰ هزار و ۷۴ نفر مخاطب کودک و خردسال برگزار شد.

وی افزود: موضوع حلقه‌های رواق کودک و خردسال شامل محتواهای معارفی، اخلاقی و اجتماعی است که در قالب نمایش عروسکی، قصه، داستان، اجرای جنگ، رنگ‌آمیزی و به طور کلی بازی و سرگرمی به مخاطب ارائه شده و متناسب با ایام و مناسبت‌ها تغییر می‌کند.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در این بخش قسمتی با عنوان اردو نیز برگزار می‌شود که در فصل پاییز سال ۱۴۰۱، ۴۵ اردو در قالب اردو مدارس، ارگان‌ها و نهادها با ۲ هزار ۷۵۲ نفر مخاطب برگزار شد. این اردوها با موضوع آداب زیارت، معصومه شناسی، امام شناسی و مهدویت و نیز متناسب با ایام در قالب جنگ، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی برگزار شد.

شهبازی تصریح کرد: ۶ جشن تکلیف نیز با ۲۳۶ مخاطب در سالن باغ فرشته‌ها برگزار شد که در این جشن‌‌های تکلیف‌، محتوای معارفی مورد نیاز دخترخانم‌های نومکلف در قالب جُنگ، بازی و سرگرمی و نمایش با موضوعاتی از قبیل احکام، حجاب و نماز ارائه می‌شود.