به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اختتامیه جشنواره علمی، ترویجی و تاریخی زکات استان قم با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی رئیس شورای زکات استان قم، آیت الله کازرونی عضو و رئیس هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، ائمه جمعه استان قم و جمعی از مدیران استانی با قرائت پیام آیت‌الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی معصومیه قم برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با بیان اینکه هر سال در دهه فجر باید همه آورده های خود در طول سال را جمع بندی و تبیین کنیم، اظهار کرد: یک جامعه پویا، با انگیزه، مؤمن، صالح و منتظر حرف برای گفتن دارد و هر سال آورده های جدیدی دارد که باید گزارش داده شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) حرکتی را به اذن خدا شروع کردند، گفت: این انقلاب به صورت تصافی به پیروزی نرسید بلکه امام این جریان را ایجاد کردند و بر اساس آموزه های دینی با ظالمان و مفسدان به مبارزه پرداختند و برای انجام وظایف و تکالیف خود قیام کردند و مردم هم حمایت کردند در نتیجه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به ثمر نشست.

رئیس شورای زکات استان قم با بیان اینکه امام قبل از اینکه به ایران بیایند کار را تمام شده نمی دانستند، ابراز کرد: امام بعد از پیروزی انقلاب برخلاف جبهه ای که در ابتدای کار با مشورت برخی کار را دست گرفتند فرمودند این انقلاب با مردم به پیروزی رسیده، با مردم ادامه خواهد داشت و با همین مردم هم به دست امام زمان عجل الله فرجه الشریف خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امام بر اساس آموزه های قرآنی دو رکن ایمان و عمل صالح را به ما یاد دادند، گفت: اگر ایمان و عمل صالح داشته باشیم با هر سنی و از هر قشر و جنسی که باشیم خداوند در این دنیا حیات طیبه به ما عنایت می کند و در قیامت هم سعادتمند خواهیم شد.

سعیدی با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن مردم امر ولی فقیه که نائب امام زمان عجل الله فرجه الشریف است را اطاعت کردند و آغاز حیات طیبه را ایجاد کردند، افزود: ۲۲ بهمن هرسال این خاطره برای افرادی که در آن زمان بودند یادآوری و برای افرادی که آن زمان نبودند بازگو می شود تا افرادی که در پرتو این حکومت مسئولیت پیدا کردند تشویق شوند و این مسیر ادامه و رشد پیدا کند.

وی افزود: امسال علیرغم اینکه دشمن دندان تیز کرده بود که اتصال مردم و مسئولان با ولایت را قطع کند مردم به صحنه آمدند و پیام روشنی هم به دوستان و هم به دشمنان این نظام دادند و یک خط و راهی را به سایر ملت ها نشان دادند که می شود روی پای خود ایستاد و وابسته به شرق و غرب نبود.

رئیس شورای زکات استان قم با تأکید بر اینکه مسئولان این نظام باید با استمرار کارهای خوب، شفاف سازی و داشتن طرح های کوتاه مدت و بلند مدت برای آینده سهم خود را در این انقلاب ایفا کنند، گفت: ما در برابر چند جا مسئول هستیم زیرا اولا خداوند از ما در رابطه با کارهایی که کرده ایم و باید می کردیم سؤال می کند، دوما پیامبر، ائمه، اولیاء خدا، مردم و به ویژه محرومان از ما سؤال می کنند و سوم اعضا و جوارح و اشیاء و ارگان هایی که در آن کار می کردیم از ما سؤال خواهند کرد.

وی تصریح کرد: باید از همین الان پاسخ های خود را آماده کنیم و هر سال خود را ارزیابی، آسیب ها را شناسایی و برای برنامه ها و کارهای بهتر برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بالغ بر ۴۰۷ اثر شامل ۳۹ مقاله، ۱۷۰ اثر نقاشی، ۹ اثر انیمیشن، ۲۵ پوستر، ۴۸ عکس، ۱۹ داستان کوتاه، ۴۰ اثر خوشنویسی، ۳۴ شعر، ۱۷ عکاسی و ۴ فیلم کوتاه و ۲ کتاب بوده است که در اختتامیه این جشنواره از دو کتاب در حوزه زکات رونمایی و از برترین آثار ارسالی تقدیر به عمل آمد.