به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب اهل سنت سراسر کشور در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: قم حرم اهل بیت علیهم السلام است و وجود حرم حضرت معصومه سلام الله علیها در این شهر مایه الفت، اتحاد و انسجام شده است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کار کردن برای خدا امکان ندارد مگر بعد از معرفت پیدا کردن نسبت به خداوند، افزود: اگرچه که رسیدن به معرفت اهل بیت علیهم‌السلام برای ما ممکن نیست ولی می‌شود به افق‌های آنها نزدیک شد.

وی با بیان اینکه عبادت خالصانه، معرفت نسبت به خدا را در انسان رشد می دهد، گفت: همانطور که رشد گل در خاک نیاز به آبیاری و مراقبت دارد رشد روحی انسان نیز نیاز به آبیاری روح با آیات قرآن کریم و روایات انبیاء و ائمه علیهم السلام و مراقبت از آسیب ها دارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به آسیب های رشد انسان گفت: یکی از آسیب های مهم زمان ما تفرقه است که برای دشمن بهترین سلاح و برای مؤمنین بدترین آسیب است.

وی وجود تفاوت میان انسان‌ها و گروه ها را از اقتضائات جامعه انسانی دانست و افزود: اختلافات برای رشد جامعه خوب است و خداوند به همین منظور ما را متفاوت خلق کرده است ولی وقتی که با یک آسیب مانند تهاجم دشمن روبرو شدیم اختلافات خوب نیست و مانع رشد جامعه می شود بنابراین باید در مقابل دشمن متحد عمل کرد.