به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن اشاره بر اهمیت ثواب ذکر صلوات در ماه شعبان و رمضان، تصریح کرد: بهترین جایگزین جبران عقب ماندگی از قافله مسیر معرفت الله، ذکر صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله است؛ صلوات والاترین دعاست.

وی در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، ولایت و محبت مولی امیرالمومنین علیه السلام، آب دادن به تشنه‌ها و صلوات بر محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله، را افضل اعمال و بالاترین زاد و توشه عوالم دانست.

فرح زاد بر لزوم پاسداشت ولادت با سعادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان و تجلی همیاری و همدلی همگانی در این جشن بزرگ تأکید کرد و یادآور شد: خدمت به مردم و ترک گناه به عشق امام زمان(عج)، ارزشمندترین و بهترین هدیه معنوی به بقیه الله الاعظم(عج) است؛ از اعماق وجودمان بگوییم، یا صاحب الامر(عج)، به عشق روی شما و در تولد شما این کار شایسته را انجام یا این فعل حرام را ترک می‌کنم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه «شَعْبَانُ الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَانِ» به فضیلت های ماه شعبان در روایات اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: ماه شعبان ماه رسول الله صلی الله علیه و آله و سرشار از رحمت و رضوان الهی است؛ بهره مندی از فیوضات این ماه نیازمند ارتقاء ظرفت وجودی است.

وی ضمن اشاره به روایتی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله با بیان این که به تعداد کارهای خیری که انسان در ماه شعبان انجام دهد، به شاخه‌ای از شجره طوبی چنگ زده وارد بهشت خواهد شد، اظهار داشت: خدای نکرده اگر کسی گناه و معصیتی اعم از ظلم، بداخلاقی، حسادت، کینه‌ورزی، دروغ، تهمتی و… را انجام دهد، گویا به شاخه ای از شاخه‌های زقوم چنگ زده، به سمت جهنم کشیده خواهد شد.

فرحزاد با بیان این که گناه، ظلم در حق دیگران و قهر مومنین نسبت به یکدیگر، دل اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام زمان(عج) را آزرده خاطر می سازد، خاطرنشان ساخت: محبت پدر و مادر نسبت به فرزند، اصلا قابل قیاس با محبت امام(ع) نیست؛ عشق و محبت پدر مادر تنها شعبه‌ای از عشق امام(ع) نسبت به بندگان خداست.

وی ماه شعبان را ماه کسب رحمت و رضایت الهی توصیف کرد و با اشاره به این که رضایت الهی در گرو رضایت اهل بیت علیهم السلام است، افزود: دلخوشی امام زمان(عج) در گرو ترک گناه و اعمال حسنه انسان به ویژه امت رسول الله صلی الله علیه و آله است.

سخنران حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام با تأکید بر این که بالاتر از رضا و رضوان الهی مرتبه‌ای نیست، اظهار داشت: اسلام، ایمان، تقوا، یقین و رضا مهمترین مقامات معنوی است که انسان می تواند بدان دست یابد؛ مقام رضوان، رسیدن به «رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً» است.

فراحزاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که با خوبی در حق کسی که به انسان بدی کرده، بوی الهی متجلی می‌شود، یادآور شد: بر اساس روایتی از امام صادق علیه السلام، صله رحم به فامیلی که بد است، دل اهل بیت علیهم السلام را شاد و مسرور می‌سازد.