به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، بازدید خادمان سفیران کریمه از مناطق مختلف شهر و دیدار با خانواده‌های مختلف، موجب شد که در قالب این برنامه با خانواده خانم حکمیه نادرعلی آشنا شویم، خادمی که داستان زندگیش به خاطر سبک زندگی خادمی و فاطمی او برای خانواده‌های امروزی بسیار جالب و حائز اهمیت است.

خداوند در سن ۴۵ سالگی به این بانوی خادم فرزندی عنایت کرده که از نوه اش بسیار کوچکتر است. خانم نادر علی که از همکاران بخش نیروی انتظامی مستقر در آستان مقدس بانوی کرامت است از خاطرات دوران خدمتش در آستان ملک پاسبان بانوی کرامت چنین روایت می کند.

او که در دوران بازنشستگی به سر می برد می گوید که از سال ۷۵ به عنوان همکار نیروی انتظامی در کلانتری مستقر در حرم خدمت خود را آغاز کرده و مامور به خدمت در آستان مقدس بانوی کرامت بوده است.

او از آرامش و لذت های کار در حرم می‌گوید و بیان می کند که خاطراتش در مدت ۱۹ سال خدمت در حرم با اشک و لبخندهای زائران و مجاوران و توسلاتشان به خواهر شمس الشموس عجین شده است.

او از زائرانی می گوید که پا برهنه با باران لطیف اشک، مرقد ملک پاسبان بانوی کرامت را زیارت می کردند.

اهل بیت کسی را دست خالی بر نمی گردانند

نادر علی بیان می کند که خانواده حضرت زهرا و امیرالمومنین علیه السلام، خانواده ای بی همتا در تاریخ هستند و کرامت این خاندان بر کسی پوشیده نیست.

او می گوید: این خانواده کسی را دست خالی بر نمی گردانند و «مهدی» عنایت و شیرین ترین هدیه بانوی کرامت به من بود، هدیه ای که زندگی مرا دگرگون و بی نهایت شیرین کرد، هدیه ای که بانوی کرامت به پاس ۱۹ سال خدمت به من ارزانی داشت. هدیه ای که امید دارم از فرماندهان خانواده ما در لشکر سبزپوش عصر ظهور باشد.

فریب خورده شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر شدم

وی تصریح می کند که او نیز مانند دیگر بانوان ایرانی فریب شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را خورده است؛ اما زمانی که امام خامنه ای، جانشین بر حق امام زمان(عج) از خانواده ها درخواست کردند که در کنار جهاد تبیین، جهاد فرزندی آوری داشته باشند او نیز با وجود اینکه پسری ۲۷ ساله، دختری ۲۲ ساله با یک نوه ۶ ساله داشت فرزند سوم خود را باردار شده است.

در کار خیر هیچ حاجت استخاره نیست

این خادم افتخاری آستان مقدس بانوی کرامت سلام الله علیها بیان می کند که سخنان دیگران در مورد اینکه باید در چه سن و سالی فرزند آورد یا فرزند دار شدن با نوه اشتباه است، اهمیتی ندارد.

او تصریح کرد: من به سخنان دیگران اهمیت نمی دهم بلکه برایم امر نایب امام زمانم مطاع است؛ بنابراین اقدام به فرزند آوری کردم و در حالی که پسر سومم ۹ سال دارد، بانوی کرامت مهدی را به من عنایت کرده است.

خادم افتخاری آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: جوانان با توکل به خدا باید به موقع ازدواج کنند، به موقع فرزند دار شوند و با وجود سختی معیشت و وضعیت اقتصادی به خداوند توکل داشته باشند؛ زیرا روزی و عاقبت به خیری فرزندان را نه مسئولان بلکه خداوند و اهل بیت علیه السلام عنایت می کنند؛ بنابراین فرزند آوری در شرایط سخت و تربیت فرزند صالح با وجود مشکلات معیشتی نماد ایمان خانواده ها در جامعه امروزی است پس نباید ایمان را به بهانه فقر و مشکلات معیشتی از دست داد؛ بلکه باید متوکل به خدا بود و همین هم بندگان را کفایت می کند؛ چرا که آیات قرآن کریم می فرمایند «خداوند همه را کفایت می‌کند».

تربیت فرزند صالح برای سربازی امت اسلامی مهم‌ترین رسالت خانواده‌های مؤمن

وی با تاکید بر اینکه فرزند دار شدن سن و سال خاصی ندارد و بانوان سالم در هر سنی می توانند شیرینی مادر شدن را تجربه کنند، یادآورشد: اگر زنی می خواهد مادر شود و حتی نوه دارد این طرز تفکر اشتباه که کسی که عروس و داماد و نوه دارد نباید فرزند دار شود را کنار بگذار و با توکل به خدا اقدام کند تا ایرانی جوان داشته باشیم.

این مادر بزرگ قمی گفت: امام حسین(ع) با وجود اینکه امام باقر(ع) نوه ایشان بود و در کربلا هم حضور داشت و با وجود اینکه فرزندانی مانند امام سجاد(ع) و حضرت علی اکبر(ع) داشتند در آن سن و سال فرزندی همچون حضرت علی اصغر (ع) را به دنیا آوردند که داستان کربلا و دلیری امام حسین(ع) نه فقط در مورد روز عاشورا بلکه در همه عرصه‌ها از جمله امر به معروف و نهی از منکر و نبرد با ظالم و ظلم ستیزی باید برای ما الگو باشد.

خادم آستان بانوی کرامت تصریح کرد: امام حسین علیه السلام در زمینه فرزند آوری و فرزند پروری نیز برای امت الگو هستند که توجه به سن فرزندان این امام چه دختر و چه پسر و داشتن فرزندان خردسال مانند حضرت سکینه و حضرت رقیه سلام الله علیهما برای ما الگو است و نشان می دهد مومن در هر سن و سالی برای تعالی جامعه اسلامی باید فرزندان زیادی داشته باشد، این فرزندان را درست تربیت کند و تربیت این فرزندان به گونه ای باشد که حتی در سخت ترین شرایط همچون عاشورا نیز از یکدیگر حمایت کرده و در راه دفاع از اسلام و ولایت امام معصوم سر از پا نشناخته و آماده دلیری،جهاد و شهادت در راه خدا باشند.