به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خراسانی در مراسمی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها باحضور خانواده‌های پاسداران سپاه استان سمنان وجمعی از زائران وخادمان برگزار شد، طی سخنانی بابیان اینکه یاری امام زمان (عج) شرایطی دارد اظهار کرد: دلدادگی، محبت، امید، معرفت و شناخت امام زمان (عج) ازجمله این شروط است.

این پژوهشگر حوزه ، یکی از نشانه های محبت را تداعی یاد و خاطره محبوب دانست وخاطرنشان کرد: انسان همواره در ذهنش یاد و خاطره محبوب خود را تداعی می کند و همین امر موجب می‌شود که زندگیش رنگ و بوی معشوق بگیرد و چه نیکوست که محبوب و مراد انسان امام زمانش باشد چراکه محبوبیت انسان والا مقامی همچون امام زمان (عج) به عنوان یک موجود متعالی و ملکوتی زمینه رشد و تعالی مرید را فراهم می‌آورد.

وی افزود: یکی از مهمترین احساسات شیعه در برابر امام غایب خود، دلدادگی، شیدایی و محبت و دوست داشتن امام است و از آشکارترین آثار معرفت امام محبت به آن وجود مقدس است.

خراسانی تصریح کرد: هر اندازه این شناخت و محبت بیشتر باشد از داشتن سنخیت با آن انوار مقدس حکایت می‌کند که هر میزان سنخیت با آن ذات مقدس افزایش یابد نشان از تقرب به ذات خداوند یگانه است و کمال هم نتیجه این تقرب است.

کارشناس معارفی حرم به نقل ازیکی از علما اظهار داشت: بالاترین مقامی که غیر معصوم به دست می‌آورد یاری امام زمان در عصر عیبت است و یاری امام زمان (عج) دلدادگی را می‌طلبد و آن انس با امام ژمان (عج) است.

خراسانی با اشاره به سخن آیت الله میلانی از بزرگان شهر مقدس مشهد در مورد انس با امام زمان (عج) ابراز داشت: خوب است که شیعیان حداقل روزی چند دقیقه از وقت خود را به امام زمانشان اختصاص دهند و درگوشه ای بنشینند و با امام زمان (عج) خلوت نمایند.

خراسانی عنوان کرد: هنگامی که از آیت الله بهجت در مورد چگونگی و راه ملاقات با امام زمان (عج) سوال شد وی پاسخ داد تنها راه تشرف به محضر امام زمان (عج) یاد آن حضرت در قلب و ذهن است چراکه اگر پیوسته یاد و نام امام زمان (عج) در دل ها پرورش یابد هرگز اعضا و جوارح خود را در معرض گناه قرار نخواهد داد.

کارشناس معارفی حرم گفت: ملاک معرفت و شناخت امام زمان (عج) این است که فرد هستی خود را مرهون ایشان دانسته و امام عصر (عج) را واسطه فیض زمین و آسمان بداند.

وی افزود: برای رسیدن به قرب الهی باید معرفت به امام زمان (عج) و امام شناسی را تقویت کنیم.

به گفته این پژوهشگر حوزه علمیه، دعای معروف “اللهم عرفنی نفسک” از دعاهای معروفی است که منتظران ظهور و مومنان در عصر غیبت حجت خدا بر روی زمین، بر خواندن این دعا مواظبت داشته و شناخت هرچه بیشتر امام زمان (عج) را از خداوند طلب می‌کنند

خراسانی بابیان اینکه در آخر زمان فتنه ها و گناه عادی می شود گفت: بی حجابی ها و آلودگی های ناشی از گناه توسط عده ای عوام فریب به نام آزادی وتمدن، نباید زمینه ناامیدی برای منتظران ظهور را فراهم کند چراکه در مقابل چنین افرادی که عمدا یا سهوا در جامعه اسلامی ایران ، چنین خطاهای جاهلانه‌‌ای را انجام می دهند. بانوان با ایمان و محجبه موفق بسیاری قرار دارند که باحفظ حجاب فاطمی و اعتقاد قلبی به چادر موجب افتخار کشور ایران هستند.

کارشناس معارفی حرم ایران را مرکز و خانه شیعیان جهان خواند وعنوان کرد: بالاترین دلیل بر این ادعا شهید سلیمانی و آرمان‌ها وحججی‌ها ، پاسداران وسایر اقشار جامعه هستند که تا آخرین نفس گوش به فرمان ولی فقیه زمان خود، در تمامی صحنه‌ها حضور فعال پیدا کردند به امید آنکه زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت، حضور مهدی موعور باشند.

خانم خراسانی رسالت شیعیان در عصر غیبت را آماده سازی فضای روحی خانه و خانواده، جامعه و اجتماع و نشر فرهنگی مهدویت دانست.

در پایان این مراسم خانم خراسانی زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها را به نیت فرج و ظهور امام زمان(عج) در جمع میهمانان ویژه حرم، زائران و خادمان حرم مطهر قرائت کرد.

شایان ذکر است مداحی و مولودی حسن ختام این محفل بود.