به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در ابتدای مراسم ترتیل خوانی جزء ۲۲ قرآن کریم در حرم مطهر بانوی کرامت به نکات تفسیری این جزء پیرامون زن و خانواده اشاره و اظهار کرد: آیات سوره احزاب اشاره به جنگ ترکیبی دشمن در صدر اسلام دارد که هم ابعاد نظامی و هم ابعاد فرهنگی داشت.

وی افزود: در بعد نظامی همه احزاب دست به دست هم داده بودند که اسلام را شکست دهند ولی خداوند مسلمانان را پیروز کرد و این وعده الهی است که اگر به یاری خدا بشتابیم خداوند ما را نصرت می کند.

استاد حوزه علمیه افزود: شرکت در راهپیمایی روز قدس مصداق نصرت خدا و رسول است و علاوه بر ضرورت دینی، ضرورت ملی ما هم اقتضا می‌کند که در این راهپیمایی شرکت کنیم زیرا ریشه همه ناامنی ها در کشور و منطقه ما رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی با بیان اینکه دشمنان در صدر اسلام بعد از شکست در جنگ نظامی، جنگ فرهنگی را شروع کرد، افزود: محور جنگ فرهنگی دشمن نظام خانواده و مسائل مربوط به زن بود که پیامبر مورد هجمه تبلیغاتی و فرهنگی دشمنان و در معرض توهین و تخریب قرار گرفتند ولی راهبردی که خدا به پیامبر نشان می دهد عبارت از پا فشاری قاطع بر حکم الهی است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه بر اساس آیات ۳۸ و ۳۹ سوره احزاب در جنگ فرهنگی دشمن مهمترین راهبرد الهی تأکید بر رعایت احکام الله و پرهیز از عقب نشینی در احکام الله است، افزود: در مسأله حجاب دشمنان بعد از نا کامی در جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی، جنگ فرهنگی را با تمرکز بر مسأله زن و زیر سؤال بردن حجاب آغاز کردند و به دنبال مقابله با نظام اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: امروز مسأله حجاب بودن یا نبودن یک تکه پارچه روی سر بانوان نیست بلکه نقطه فشار نظام سلطه برای تضعیف اقتدار نظام است.

استاد تفسیر قرآن کریم با بیان اینکه هیچ عقل سلیمی باور نمی کند که کشورهایی که هزاران انسان بی گناه را در سراسر جهان می کشند و در همین فلسطین خانه ها را بر سر مسلمانان خراب کردند نگران آزادی بانوان ایرانی باشند، افزود: رؤسای جمهور کشورهایی که با سردمداران کشف حجاب ملاقات می کنند اگر نگران وضعیت حقوق بشر در ایران هستند میلیون ها زن و مرد ایرانی که به خاطر فشار تحریم های ظالمانه آنها با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کنند را ببینند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کسی حق ندارد رهبری نظام را به خاطر پا فشاری بر حکم خدا مورد سرزنش، توبیخ و ملامت قرار دهد، گفت: مقام معظم رهبری با قاطعیت فرمودند حجاب محدودیت شرعی و قانونی و کشف حجاب حرام شرعی و قانونی است و خیلی از افرادی که کشف حجاب می کنند اگر بدانند پشت این کار چه سیاستی است این کار را نمی کنند.

حاج ابوالقاسم قاطعیت در اجرای احکام الهی را از رسالت های رهبران الهی دانست و گفت: چنین رهبری که از هیاهوها نمی ترسد و علیرغم فشارها بر حکم خدا پا فشاری می کند را باید با جان و دل ستود و چنین رهبری که به دنبال تحقق خواسته خدا است نه خواسته خود را باید با تمام قوا کمک کرد.

وی با بیان اینکه کسانی که با اجرای حکم حجاب مخالفت می کنند یا جاهل هستند یا خائن، گفت: اگر حکم الهی و یا نقشه شوم دشمن را نمی دانند جاهل هستند ولی اگر می دانند و آگاهانه در برابر حکم خدا و اجرای قانون مسلم شرعی ایستادگی می کنند خائن هستند .

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در آیه ۵۹ سوره احزاب خدا به پیامبر(ص) دستور می دهد که به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنین اعلام کن که لازم است حجاب را رعایت کنند زیرا حجاب باعث می شود که از آزار هوس بازان در امان بمانند.

وی گفت: نتیجه قهری حجاب بانوان کم شدن آزار و اذیت دشمنان خواهد بود زیرا وقتی دشمن ببیند که ملت با رهبری همراهی می کند آزار و اذیتش هم کم خواهد شد.