به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج‌ابولاقاسم، در بیان نکات تفسیری جزء اول در محفل جزء خوانی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی با تأکید بر اینکه در قرآن کریم هیچ شک و تردیدی نیست و یقیناً از طرف خداوند متعال نازل شده است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم به حق فروفرستاده شده و باطل در ساحت قرآن راه ندارد؛ قرآنی که شک و تردید در آن نیست، تعجب دوست و دشمن را برانگیخته و مؤمن و غیر مؤمن نیز به عظمت آن اعتراف کرده‌اند.

 وی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از بیان اندیشمندان غیرمسلمان دررابطه‌با قرآن کریم با بیان این‌که مسلمانان پیشرفت‌های اخلاقی، فرهنگی و معرفتی خود را مدیون قرآن هستند، اظهار داشت: اصول نظم و وحدت اجتماعی مسلمین به‌واسطه قرآن بوده، قرآن کریم اندیشه مسلمانان را از بسیاری از خرافات، خشونت‌ها و ظلم‌ها رهایی بخشیده است؛ مسلمانان به‌واسطه قرآن از عزت‌نفس برخوردار شده‌اند؛ به‌گونه‌ای که صبر و استقامت مردم مظلوم غزه را می‌توان محصول انس با آیات حیات‌بخش الهی دانست.

 حاج ابوالقاسمی تصریح کرد: قرآن کریم کتاب هدایت است که می‌خواهد انسان و جامعه انسانی را راهبری کند، این کتاب صرفاً برای تیمن و تبرک و یا صرفاً برای مجالس عقد، قبرستان‌ها و مجالس ختم و ترحیم نیست؛ بلکه قرآن کریم کتاب زندگی و زندگان است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه قرآن مایه بصیرت و باز شدن چشم‌ها و مایه هدایت و رحمت است، خاطرنشان کرد: این کتاب بر پیامبر فروفرستاده شد تا مردم از تاریکی به سمت نور هدایت شوند؛ خداوند متعال با این کتاب هر کس که به دنبال رضایت اوست را به راه‌های درست زندگی هدایت می‌کند.

 وی ضمن اشاره به فرازهایی از آیات الهی با تأکید بر این که قرآن نصیحت‌گری است که به کسی خیانت، هدایت‌کننده‌ای است که کسی را گمراه و سخنگویی است که به کسی دروغ نمی‌گوید، اظهار داشت: هیچ‌کس با قرآن هم‌نشین نشد مگر این که وقتی برخاست بر هدایتش افزوده و از کوری و گمراهی‌اش کم شد.

 حاج ابوالقاسمی با بیان اینکه هیچ‌کس بعد از قرآن نیازمند و هیچ‌کس بدون قرآن بی‌نیاز نخواهد بود، یادآور شد: باید با قرآن حرکت‌های معنوی انجام داده، به تربیت انسانی برسیم و با قرآن جامعه را اصلاح و همه جهات مادی و معنوی‌اش را طی کنیم؛ قرآن کریم کتابی است که باید بخوانیم و بفهمیم و بدان عمل کنیم.

 وی قرآن را کتاب زندگی توصیف نمود که با تأکید بر اینکه تطابق زندگی با آموزه‌های قرآنی سعادت در دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: قرآن کتاب علم و معرفت است که اندیشه را سیراب می‌سازد؛ قرآن کریم برای اهل معرفت سرچشمه تمام ناشدنی و دستور زندگی و هدایتگری است که راه خوبان را روایت و چشم دل را باز می‌سازد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به ارائه طرح کلی اندیشه اسلامی در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: از سه ماه قبل کار پژوهشی گسترده‌ای صورت‌گرفته و کتاب‌هایی تحت عنوان «مسطورا، فرصت زندگی با آیه‌ها» آماده شده است.

 حاج ابوالقاسمی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در پوشش زندگی با آیه‌ها می‌توانند به سایت زندگی با آیه‌ها به نشانی zendegibaayeha.ir مراجعه نمایند؛ در ایام ماه مبارک رمضان کارشناسان قرآنی ۱۰ شبکه سراسری و استانی صداوسیما، مباحث قرانی را ناظر به زندگی با آیه‌ها مطرح خواهند نمود.