به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، اولین نشست قرارگاه ۱۹ دی در سال ۱۴۰۲ به ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم و جمعی از مسئولان این استان در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به به‌روزرسانی سامانه ناظر گفت: ما ۴ سامانه ناظر داریم که برای هر کدام از آن‌ها اهدافی درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سامانه ناظر ۱ در رابطه با کشف حجاب در خودروها است گفت: در صورت مشاهده قانون شکنی توسط عیون، یک پیام تذکر ارسال می شود و در صورت تکرار جرم پیام دوم که شامل توبیخ سیستمی و محرومیت از خدمات است ارسال می شود و در صورت تکرار جرم برای دفعه سوم پیامک توقیف خودرو ارسال می شود و خودرو توقیف خواهد شد که این مراحل برای کارمندان انتظامی دو مرحله است و در مرحله دوم خودرو توقیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه اکنون ۲ هزار و ۴۴۰ ناظر در استان قم داریم که این تعداد را تا هفته آینده به ۵ هزار می رسانیم، گفت: در حوزه ناظر ۲ که در زمینه کشف حجاب در اماکن و اصناف است بار اول تذکر به متصدیان داده می شود و اگر رعایت نکردند همانجا آن واحد صنفی پلمپ می شود و در مورد پاساژها نیز به متولی پاساژ تذکر داده می شود و اگر وضعیت اصلاح نشد پاساژ پلمپ می شود.

وی با بیان اینکه عیونی که در اماکن هستند برای ثبت تخلف نیاز به پلاک های واحدهای صنفی دارند، گفت: مجموع اتحادیه ها نسبت به نصب پلاک برای واحد های صنفی موظف هستند و در صورت عدم نصب پلاک باید پاسخگو باشند.

میرفیضی با بیان اینکه سامانه ناظر ۳ مربوط به تخلف کشف حجاب در معابر است، گفت: در معابر ما به دنبال بالا بردن هزینه جرم برای متخلفان هستیم و با امکانات و دوربین هایی که وجود دارند این امر میسر شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ناظر ۴ ویژه فضای مجازی گفت: افرادی که در فضای مجازی کشف حجاب می کنند اگر واحد صنفی فیزیکی داشته باشند آن واحد صنفی پلمپ می شود و اگر نداشته باشند نیز با خودشان برخورد می شود.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح ناظر ۴۰ درصد زنگ خور پلیس برای موارد کشف حجاب کم شده است گفت: این نشان می دهد که این اقدامات اثرگذار است و اگر همانطور که دشمن با برنامه وارد شده است ما نیز با برنامه کار کنیم موفق خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پلیس آخر خط است و ما از سایر دستگاه ها انتظار داریم که بر اساس آنچه از ستاد عفاف و حجاب به آنها ابلاغ شده است به وظایف خود عمل کنند تا کار به پلیس نرسد.

در ادامه سردار محمدرضا موحد دبیر قرارگاه ۱۹ دی با بیان اینکه ۹۰ درصد اقدامات این قرارگاه ایجابی و فرهنگی است و بخشی اندکی اقدامات سلبی است، گفت: سامانه ناظر برای برخورد با قانون شکنی در زمینه عفاف و حجاب در معابر، اصناف و خودروها به روز شده و به زودی به افرادی که در معابر کشف حجاب می کنند تذکر داده می‌شود و اگر کسی حجاب خود را درست نکند به مقام قضایی ارجاع می‌شود.

همچنین مهدی کبیری پور جانشین دبیر قرارگاه ۱۹ دی با اشاره به تغییر در ساختار این قرارگاه گفت: کمیته های نه‌گانه عملیاتی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه ها، اصناف و اماکن، بوستان ها، ادارات، محلات و خانواده ها، مساجد و دانشگاه علوم پزشکی که در گذشته برای قرارگاه تعریف شده بود بخشی از ساختار قرارگاه ۱۹ دی و از محورهای عملیات این قرارگاه شد.

در ادامه مهدی علی‌بابایی مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۹ دی با اشاره به اقدامات سلبی و ایجابی صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در استان قم گفت: قرارگاه ثارالله و فراجا در مجموع ۱۵ هزار و ۷۰۰  تذکر لسانی انجام دادند و از مجموع ۱۵۰۰ دریافت گزارش در سامانه سجاد ۶۳۰ برخورد با متخلفین صورت گرفت و همچنین سه هزار و ۶۴۸ پیامک اخطار در سامانه ناظر ارسال شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح کریمه اهل بیت(س) در ایام نوروز گفت: این طرح با حضور و همکاری قرارگاه ثار الله، کلانتری، یگان امداد، پلیس امنیت اخلاقی، پلیس اماکن، گشت بسیج، گروه های مردمی و جبهه اصناف بسیج اجرا شد که در مجموع ۷ هزارو ۴۰۰ نفر ساعت فعالیت صورت گرفت.

مسئول دبیرخانه قرارگاه ۱۹ دی با اشاره به اقدامات ایجابی طرح کریمه اهل بیت (س) در شهر مقدس قم گفت: در ۱۵ بوستان قم با برپایی غرفه های فرهنگی، میزهای مهربانی، اجرای پویش افطار در طبیعت و سایر برنامه ها فعالیت مطلوبی صورت گرفت که مورد استقبال مردم قرار گرفت.