به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی در نشست هم‌اندیشی بزرگداشت دهه کرامت و گرامیداشت روز دختر در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: هر ساله در دهه کرامت کارگروه محتوایی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها شکل می‌گیرد و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی شعار محوری انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال شعار «خدمت کریمانه؛ اخلاق، نشاط و امیدآفرینی» برای دهه کرامت به تصویب رسیده است، گفت: عنصر زن به ویژه دختران در طول تاریخ تأثیرگذاری ویژه چه در تاریخ اسلام، چه در مکتب اهل بیت(ع) و چه در تاریخ انقلاب اسلامی داشته‌اند و توجه ویژه‌ای که رهبران جمهوری اسلامی به جنس زن داشته‌اند، کلمات و جملاتی که بیان کرده‌اند نشانگر این موضوع است.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه دشمن اثرگذاری زن را به خوبی فهمیده و با همه ابزارش وارد عرصه شده تا از این عنصر تأثیرگذار استفاده نامطلوب بر ضد خود زنان و جمهوری اسلامی کند، افزود: دشمن تلاش می‌کند فرهنگ اسلامی را زیر سؤال ببرد و با ترویج فرهنگ شیطانی و هوس‌رانی، توحید و مکتب اهل بیت را کم رنگ کند.

وی با بیان اینکه ما این حساسیت را متوجه شده‌ایم که در یک جنگ نابرابر قرار داریم، گفت: همه رسانه‌ها و ظرفیت استکبار به کار گرفته شده تا از این فضا بر ضد آرمان‌های شهدا سوء استفاده کنند بنابراین ما نیز در مقابل وظیفه داریم ظرفیت‌هایی که داریم را به میدان بیاوریم و از مکتب اهل بیت(ع) کمک بگیریم برای اینکه این مشکل را حل کنیم و از مشکلی که به وجود آمده عبور کنیم.

احمدی با بیان اینکه ظرفیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ظرفیت بی‌بدیلی است، افزود: حضرت معصومه سلام الله علیها دختر نمونه آل‌الله است که ازدواج نکرده و به شهادت رسیده اند؛ ایشان مادر نبودند اما عفت خود را حفظ کرده و لقب معصومه را از امام رضا(ع) دریافت کرده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها مجاهده بودند و سختی راه را برای تبلیغ و ترویج مکتب ولایت تحمل کردند، گفت: از حضرت معصومه(س) پنج حدیث برجا مانده است که هر پنج حدیث در مورد ولایت است و این نشان می‌دهد رویکرد حضرت چه بوده است و یک دختر خانم فعال سیاسی ـ اجتماعی بوده‌اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای الگوبخشی به دختران ما دارند، ادامه داد: اینکه مکتب تشیع اینقدر برای یک دختر خانم احترام قائل بوده که چنین حرم باشکوهی را برای ایشان ساخته‌اند و علمای بزرگ در محضر این بانو زانو می‌زنند و ارادت می‌ورزند ظرفیت عظیم حضرت معصومه سلام الله علیها را بیشتر از قبل برای ما آشکار می‌کند.

وی ابراز کرد: جشن‌های میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها با شعار «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» از روز پنج‌شنبه قبل از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه انتظار ما این است که جشن‌های روز دختر با آغاز دهه کرامت به اوج خود برسد و برنامه‌های جذاب، معنوی و جوان پسند دخترانه‌ای در سراسر کشور برگزار شود، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که برنامه‌های روز دختر شبیه همایش شیرخوارگان حسینی که به صورت کاملا مردمی برگزار می شود، با رویکرد اسلامی و انقلابی در سراسر کشور عمومیت پیدا کند و این قشر تأثیرگذار بیشتر دیده شوند و زمینه را فراهم کنیم که دل‌های دختران بیشتری به شبکه‌های ضریح حضرت معصومه(س) گره بخورد.