به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همایش وارثان انبیاء به منظور تجلیل از اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در شبستان نجمه خاتون(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد و طی این مراسم از ۱۲۰ نفر از اساتید این مرکز تقدیر به عمل آمد.

حجت الاسلام سیداحمد مشرف با بیان اینکه از اسفند ۱۳۸۹ تا کنون حدود ۱۲ هزار نفر در دوره های قرائت، حفظ و معارف به صورت حضوری و مجازی شرکت کرده اند، گفت: با توجه به استقبال علاقمندان از آموزشهای قرآنی و معارفی از دو سال پیش سن پذیرش کلاس های مرکز کاهش یافت و کودکان از ۵ سال و نیم به بالا برای آموزش الفبای فارسی و قرآنی در مرکز پذیرفته می شوند.    

وی طرح های تلاوت و حفظ فاطمی را دوره هایی برای نخبه پروری در رشته های حفظ و قرائت دانست و گفت: امروز قاریان و حافظان مرکز قران و حدیث کریمه اهل بیت(س) رتبه های خوبی در مسابقات ملی، استانی و شهرستانی کسب می کنند و در این مدت بیش از ۸۰۰ حافظ کل قرآن کریم و بیش از ۲۰۰ نفر فارغ التحصیل دوره‌های مفاهیم و تفسیر کل قرآن و شرح نهج البلاغه شده اند.

مدیر معارف قرآن و عترت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به برگزاری دوره‌های تربیت مربی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) ابراز کرد: تا کنون بیش از هزار نفر از دوره های تربیت مربی بهره مند شده اند و در همین مرکز و مراکز و مؤسسات قرآنی مختلف مشغول به امر مقدس تعلیم قرآن و معارف هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد استادان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از فراگیران و دانش آموختگان همین مرکز هستند.    

مشرف افزود: رشد و گسترش آموزش مجازی برخط، غیر برخط و تلفنی در ایام کرونا و راه اندازی بخش بین الملل و آموزش به زبان اردو و انگلیسی از دیگر فعالیت های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) است. 

وی با بیان اینکه مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در کنار آموزش، فعالیت های ترویجی را نیز برای گسترش فرهنگ قرآن در برنامه خود قرار داده است، گفت: برگزاری مسابقات حفظ و قرائت به صورت فصلی و سالانه، محافل و مراسم قرآنی، هیأت قاسمیون برادران و هیأت قرآنیان کریمه ویژه خواهران از جمله این فعالیت ها است. 

مدیر معارف قرآن و عترت حرم مطهر بانوی کرامت اضافه کرد: ضیافت نور شامل حلقه آموزش قرائت قرآن برای عموم زائران در طول سال و در ماه مبارک رمضان، حضور در نمایشگاه نوروز و ماه مبارک رمضان، برگزاری طرح من قرآن را دوست دارم و ارائه مشاوره حفظ و قرائت به متقاضیان از فعالیت‌های مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در حیطه ترویج فرهنگ قرآنی است. 

وی تصریح کرد: برگزاری ۳ مجلس ترتیل خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان برای «نوجوانان»، «حافظان و جوانان» و «بانوان» و همکاری در برگزاری ترتیل خوانی عمومی از دیگر اموری است که مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) به صورت جدی برای ترویج قرآن پیگیری و اجرا می‌کند. 

گفتنی است در این همایش حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به تلاش اساتید و مدیران مرکز قرآن و و حدیث کریمه اهل بیت (س) در جهت نشر معارف قرآن و عترت و پرورش نخبگان قرآنی از فعالیت های این مرکز تقدیر و تشکر کرد.

همچنین اساتید مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در پایان این همایش مهمان سفره حضرت معصومه سلام الله علیها شدند.