به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، امورفرهنگی بانوان حرم مطهر درنظر دارد ویژه برنامه‌هایی را برای ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در حرم حضرت برگزار کند که محفل دختران بهشتی این هفته حرم مطهر بانوی کرامت، برای آماده باش خادمیاران محله‌ها برای ثبت خاطرات زیبا و شیرین مهمانان حضرت در روز تولد بهترین دختر دنیا برپا می‌شود.

اولین برنامه‌ تدارک دیده شده برای این ایام برنامه در پناه بهترین دختر دنیا است که در آن بنری با طرح مخصوص برای چسباندن دلنوشته‌ها و دخترانه‌های زائرین دختر نصب خواهد شد؛ در این طرح خادمیاران نوجوان از دختران حاضر در صحن، برای نوشتن دلنوشته‌ها دعوت می‌کنند.

عنوان دومین برنامه، حرم نگار است؛ در این برنامه دکوری مناسب با پس زمینه گنبد حضرت، جهت عکاسی دختران تدارک دیده می‌شود.

طرح دیگر برای این ایام طرح خادمیاری تشریفات است و در آن، در شب و روز میلاد حضرت، دختران نوجوان خادمیار در جوار ضریح مطهر، ایوان آئینه، کفشداری‌ها، زائر سرای کوثر، مقبره الشهدا، در کسوت خادم تشریفات ایفای نقش می‌کنند.

برنامه دیگر تدارک دیده شده، تبریک روز دختر است؛ در شب و روز میلاد حضرت معصومه علیهالسلام، تعداد ۴ نفر خادمیار در هر درب ورودی، روز دختر را به زائرین دختر تبریک گفته و بسته‌های کوچک هدیه و شکلات را به آنها اهدا می‌کنند.

طرح چالش برنامه دیگر برای این ایام است که در چالشی، ابعاد مختلف شخصیت حضرت معصومه علیها سلام با زائرین دختر مطرح می‌شود و فیلمی از واکنش و بازتاب آن از طرف زائرین، ثبت می‌شود که در نهایت می‌توان از مجموع فیلم‌ها یک مستند و کلیپ گزارشی تهیه کرد.

میز معصومانه برنامه دیگر مدنظر است که در هر رواق ویژه بانوان یک میز قرار داده می‌شود و خادمیاران نوجوان می‌توانند با استقرار در آن فضا، فعالیت‌های امور فرهنگی خواهران به ویژه معصومانه، رواق دختران نوجوان را برای زائرین دختر و بانو تبلیغ نمایند.

آخرین برنامه تدارک دیده شده، چایخانه ویژه دختران در رواق نوجوان است که در شب میلاد حضرت، رواق نوجوان صرفاً به شکل چایخانه درآمده و از دختران نوجوان با چای و بیسکوئیت پذیرایی می‌شود.

یادآور می‌شود این محفل برای برنامه‌ریزی و آمادگی دختران نوجوان ۱۳ الی ۱۷ سال برای همکاری در اجرای برنامه‌های مطرح شده، روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۰۰ در صحن امام هادی علیه السلام، شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار می‌شود.