به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در ششمین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه ایران اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت قم برگزار شد، با تبریک ایام دهه کرامت ابراز کرد: یکی از کارهای خوبی که می تواند انجام شود این است که زیارتنامه اهل بیت علیهم السلام را تبیین کنیم و متناسب با اقتضائات زمان از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هر زیارتنامه مستقلا دستاوردهایی دارد که قابل استفاده است گفت: در زیاتنامه حضرت معصومه سلام‌الله علیها چینش فرازها قابل تأمل است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از کرامت های سازنده و قابل فهم که در اعتاب مقدس اتفاق می افتد باید برای مخاطبان نقل شود، گفت: یکی از مشکلات اصلی مردم و مؤمنان عدم معرفت کامل و مناسب به خدا، معاد و مبدأ است که باید روی آن کار کرد.

وی با اشاره به نقش تربیتی زیارت گفت: حرم‌ها همان مدرسه، زیارتنامه‌ها همان متون آموزشی، صاحب مزار همان استاد و معلم و زائران همان شاگردان هستند و باید از این ظرفیت برای تبیین معارف اهل بیت(ع) استفاده کرد.

آیت الله سعیدی افزود: یکی از نکات برجسته زیارتنامه ها تولی و تبری است و باید بخشی از آموزش کارکنان و سخنان مبلغان و تبلیغات ما در موضوع تولی و تبری باشد.

وی با بیان اینکه در سیره صاحب هر مزار باید تأمل و به زائران انتقال داده شود، گفت: زیارت یک حق شرعی و الهی است که بر عهده مردم است و در بسیاری از زیارت نامه ها بر زیارت با معرفت به حق صاحب مزار تأکید شده است بنابراین باید مباحث مربوط به معرفت به حق و معرفت به شخص امامان و امام زادگان تبیین شود.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: یکی از کارهای آموزشی برگزاری جلسات فقه الزیاره برای طلابی است که در حرم ها حضور دارند تا درک بهتر و فنی تر نسبت به مسأله زیارت پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام مانند گنجی هستند که در خفا قرار دارند و باید ساحتشان را از دل انحرافات و شبهات بیرون آورد و همانطور که خودشان فرمودند نسبت به آنها ادب کرد.