به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در سخنرانی معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه کلیدهای آسمان و زمین دست خداوند متعال است، اظهار کرد: برای خودسازی اگر همه رذائل اخلاقی را بشناسیم و بعد مقابله و مجاهده کنیم زیاد است ولی اگر کلیدواژه‌ها را پیدا کنیم و رذائل کلیدی را پیدا کنیم و عملیاتی کنیم سریع تر جلو می رویم.

وی گفت: در روایت داریم که اگر همه شرور را در یک اتاق بریزند کلید آن اتاق دروغ است بنابراین اگر ما دروغ را در خود درمان کنیم، خلف وعده نخواهیم کرد، منافق نخواهیم شد، در امانت خیانت نخواهیم کرد، توهین نخواهیم کرد، غیبت نخواهیم گفت و تهمت و افترا نخواهیم زد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام رضا علیه السلام در حدیث سلسله الذهب توحید در عبودیت و توحید در ولایت را از کلیدواژه های مهم دینی دانسته اند، افزود: شعار پیامبر(ص) و تمام انبیاء توحید بوده است و پیامبر به معاذ فرمودند کلید بهشت لا اله الا الله است و توحید همه موانع را می شکند تا اینکه انسان را به خدا می رساند و اگر کسی عمل صالحی انجام دهد اگر موحد بود عملش به خدای متعال می رسد و او را نجات می دهد.

وی با اشاره به مراتب توحید گفت: اولین مرتبه توحید توحید در وجوب وجود است یعنی خدا به هیچ کسی محتاج نیست، بعد توحید در خالقیت، توحید در ربوبیت تکوینی و اینکه تدبیر عالم به دست خدا است، ربوبیت تشریعی و اینکه قانون را فقط خدا وضع می کند، ولایت فقط مال خدا است، بندگی فقط برای خدا باید باشد، هیچ معبودی جز الله وجود ندارد و اطاعت فقط از خدا باید انجام شود.

آقاتهرانی با بیان اینکه برخی افراد همه چیز را پول و ثروت می دانند، گفت: ما نباید فراموش کنیم که در زندگی خود موحد باشیم و همه چیز را خدا بدانیم زیرا کسی که با خدا ارتباط موحدانه دارد و همه چیز را در بندگی خدا ببیند تکبر و غرور را کنار می گذارد و زندگی راحتی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها زندگی موحدانه ای داشتند و همه چیز را در بندگی خدا می دیدند، ابراز کرد: همین ویژگی بود که شأن ایشان را نزد خداوند بالا برده است و مقام شفاعت پیدا کرده اند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت مریم هم زندگی موحدانه داشتند، افزود: در قرآن دارد حضرت مریم بعد از تولد حضرت عیسی علیه السلام ناراحت شدند و از خدا خواستند که کاش مرده بودم ولی در روایت دارد که این ناراحتی حضرت مریم به خاطر تهمتی که متوجه ایشان بود نبود بلکه به خاطر این بود که مردم که فرزند بدون پدر را ببینند به گناه بیفتند و کاش جوری می شد که من باعث گناه کردن مردم نبودم.

وی با بیان اینکه انسان هرچه موحد تر باشد به انسان ها بیشتر علاقه نشان می دهد، خاطرنشان کرد: انسانی که موحد است بچه اش را سقط نمی کند زیرا باور دارد که اگر کسی را بکشد گویی همه مردم را کشته است و اگر کسی را زنده کند مانند این است که همه بشریت را زنده کرده است.