به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار حاج فاضل ابودیکه مسئول بین الحرمین و هیات‌های حرم امام حسین علیه السلام و هیأت همراه که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کاری که امروز ما باید انجام دهیم تبعیت از قرآن کریم و شریعت پیامبر(ص) در زمینه ایجاد ارتباط با برادران مؤمن و مسلمان در هر کشوری است.

وی عمل کردن به آیه کریمه «تعاونوا علی البر والتقوی» را اساس ارتباط بین مؤمنین دانست و گفت: عمل به این آیه کریمه رمز موفقیت ما است و دشمن ضد این را می خواهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تعاون را مایه وحدت، برکت و رحمت دانست و افزود: خداوند به ما هشدار داده است که همانطور که باید در کار خیر و تقوا همکاری کنیم در گناه و دشمنی کردن هم نباید همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

وی گفت: مراقب باشید که دشمن در کمین ما است و باید در ذیل کلمه لا اله الا الله اتحاد خود را حفظ کنیم و از طاغوت اجتناب کنیم و در این قالب منتظر حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

در ابتدای این دیدار فاضل ابودیکه ضمن ابلاغ سلام شیخ عبدالمهدی و سیدجعفر امیرالعام به آیت الله سعیدی با اشاره به مراسمی که بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق انجام می شود، اظهار کرد: در زمان صدام دشمن تلاش می کرد که عرب و عجم اختلاف داشته باشند ولی امروز  این هیأت ها باعث مودت بین دو کشور می شود.

وی افزود: امسال برای وفات امام صادق علیه السلام موکب اهالی کربلا در مشهد برپا شد و برای میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها این موکب در قم مستقر شده تا در برگزاری  مراسم شادی شرکت کنند و به این وسیله مودت و محبت بین دو کشور بیشتر از قبل برقرار شود.

مسئول موکب اهالی کربلا ابراز کرد: این موکب ۱۷ سال است که تشکیل شده و ۸ سال است که در ایام عزاداری به ایران می آید و امسال مراسم شهادت امام صادق و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها هم اضافه شد و ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در پایان این دیدار متبرکات و پرچم متبرک عتبه حسینیه به تولیت آستان مقدس بانوی کرامت اهدا شد.