به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت‌الاسلام دانشی مسئول مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم و جمعی از کتابداران این استان که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فرصت خوبی برای کارهای بزرگ است و نباید بروز حوادث گوناگون ما را سرگرم کند و از انجام کارهای بزرگ باز دارد.

 وی با بیان اینکه گاهی دست دشمن در کار است که از کارهای کلان و ماندگار باز بمانیم، گفت: برخی از امور نقش نگهداری بازدارندگی جامعه از آسیب‌ها را دارند و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از این موارد است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جنگ غزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر ششمین قدرت نظامی جهان گفت: این مقاومت یک‌شبه ایجاد نشده؛ بلکه نشئت‌گرفته از هویتی است که هفتاد سال برای آن زحمت کشیده شده و امروز به نتیجه رسیده است و کاری کرده که رژیم غاصب صهیونیستی به فضاحت افتاده و هیچ‌کس در دنیا جز برخی سران دولت‌های استکباری از آنها نمی‌تواند حمایت کند.

 وی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه کتاب باید حفظ میراث گران‌سنگ ایرانی‌اسلامی باشد، گفت: فردی که طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کرده بود ایران اسلامی و هویت ملی مردم ایران را مانع اصلی این طرح می‌دید و برای ازبین‌بردن این هویت نقشه تجزیه ایران را کشیده بود؛ ولی به‌خاطر اصالت و هویت مردم این کشور در اجرای این نقشه ناکام ماند و از دنیا رفت؛ ولی هنوز هم فکرش باقی است و نباید از مکر دشمن غافل باشیم.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ما ذخایر زیادی داریم که نه‌تنها باید حفظ شود؛ بلکه باید بازنشر و تبیین شود، افزود: اگر ایران اسلامی در منطقه جلوی تجاوزها و جنایت‌های دشمن را می‌گیرد و مردمش مقاومت می‌کنند به هویت مردم برمی‌گردد که در طول سالیان متمادی شکل‌گرفته است.

 وی با تأکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر زیادی در شکل‌گیری هویت مردم دارد، گفت: باید کتاب‌هایی را تألیف و منتشر کنیم که ترویج‌کننده هویت اصیل ایرانی‌اسلامی باشد نه کتاب‌هایی که ضدفرهنگ و هویت ما است.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه رسالت کتابخانه، قرائت‌خانه شدن نیست، افزود: کتابخانه‌ها باید کتاب های خوبی که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی مردم است را در دسترس آنها قرار دهند و در زمینه تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش ایفا کنند.

 *باید فرهنگ به اشتراک گذاشتن کتاب تقویت شود

 وی با اشاره به کتاب‌های فراوانی که در خانه‌های مردم است بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب تأکید کرد و گفت: باید طرح‌ها و مشوق‌هایی ایجاد شود که صاحبان کتابخانه‌های شخصی کتاب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند و فرهنگ به اشتراک گذاشتن کتاب تقویت شود.

 آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه هیچ‌چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، افزود: خود کتاب ارزش، قداست و برکتی دارد که چشم وقتی به آن دوخته می‌شود سبب ایجاد معرفت عمیقی می‌شود که در کتاب‌های الکترونیک وجود ندارد.