به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به مناسبت دهه کرامت مراسم اهدای ۱۱۰ سری جهیزیه و کمک هزینه ازدواج به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم در شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در این مراسم با بیان اینکه هر چیزی اساسی دارد و اساس اسلام محبت اهل بیت علیهم السلام است، اظهار کرد: دهه کرامت یک دهه شادی بخش است که ظرفیت خوبی برای افزایش معرفت و محبت ما نسبت به اهل بیت علیهم السلام دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم حضرت آسیه همسر فرعون را برای زنان و مردان مؤمن الگو قرار داده بود، افزود: یک زن به خاطر حفظ گوهر ایمان، اعتقاد، ولایت و عبودیت با این که با فرعون هم خانه است ولی نامش در آیات الهی به عنوان الگو قرار می گیرد و الگوی زنان و مردان مؤمن می شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه در مکتب حیات بخش اسلام تعدادی از بانوان به عنوان الگو معرفی شده اند، گفت: شخصیتی مانند حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از این الگوها هستند؛ به این معنی که زنان و دختران امروز باید از چارچوب هایی که حضرت معصومه سلام الله علیها در زندگی از آن تبعیت می کردند پیروی کنند.

وی با بیان اینکه عدالت، رعایت حقوق دیگران و بندگی خدا در هر زمانی خوب است، افزود: هرچه ظواهر زندگی تغییر پیدا کند و متحول شود عدالت خوب و ظلم بد است؛ همچنین حفظ حریم ها، رعایت حلال و حرام، و محرم و نامحرم و رعایت حقوق دیگران از قواعد زندگی است و اگر به هم بخورد اساس جامعه از بین خواهد رفت بنابراین باید در این مسائل از الگوهای موفق پیروی کنیم.

فلاحی با بیان اینکه ما بر اساس فطرت خود نیاز به الگو داریم، ابراز کرد: یکی از زیبایی های اسلام این است که الگو های عملی برای ما قرار داده است و ما می توانیم با الگو های خود ارتباط بگیریم و حضرت معصومه سلام الله علیها یکی از آن الگوهای عملی ما است.

محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، در این مراسم اظهار کرد: دختران و پسران با ازدواج وارد یک زندگی جدید می‌شود و در این زندگی جدید به مهارت‌های جدید نیازمند هستند که کسب این مهارت‌ها نیازمند حضور در کارگاه‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت مشاوران و افراد توانمند در این عرصه است.

وی با اشاره به کارگاه‌های پیش‌بینی شده برای ارائه مشاوره‌های ازدواج به مددجویان کمیته عنوان کرد: باید تلاش شود تا ضعف‌ها و خلاها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی موجود افراد پر شود.

مسعودیان‌راد از همراهی دستگاه‌های مختلف به ویژه آستان مقدس قم با کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با ایجاد اشتغال پایدار برای افراد نیاز قشر محروم از کمیته امداد را به صورت کامل رفع کنیم.