به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، واحد آموزش مجازی مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) در هر فصل اقدام به برگزاری مسابقه در رشته‌های قرائت، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، صوت و لحن، ترتیل، حفظ (۱،۳،۵،۱۰،۲۰،۳۰ جزء) در میان قرآن‌آموزان خواهر و برادر واحد مجازی می کند.

در این مسابقات که در بخش خواهران و برادران در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ برگزار می شود؛ در سال جاری اضافه بر رشته‌های قرآنی بیان شده، فراگیران در رشته مداحی در بخش جوانان پسر با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین در دومین دوره برگزاری مسابقات قرآنی واحد مجازی ۱۰۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که از برگزیدگان این مراحل نیز به زودی تجلیل خواهد شد.

ایجاد فضای رقابتی سالم میان قرآن آموزان در رشته های قرآنی، تقویت مهارت قرآن آموزان، افزایش و ارتقای کیفیت مهارت های آموزشی و همچنین آشنایی قرآن آموزان با شیوه برگزاری مسابقات ملی و کشوری از مهم ترین اهداف برگزاری این مسابقات داخلی در مرکز قرآن و حدیث است.

آشنایی با شیوه‌ها و روش‌های داوری در مسابقات ملی و بین‌المللی از دیگر اهداف برگزاری مسابقات قرآنی داخلی در میان قرآن آموزان واحد مجازی مرکز قرآن و حدیث است.

همچنین قرآن آموزان و فراگیران واحد مجازی با شرکت در این مسابقات نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و با برطرف کردن نقاط ضعف زمینه ارتقای کیفیت خدماتی آموزشی در این بخش آموزشی مرکز فراهم می شود.

لازم به ذکر است، ثبت نام ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث از ۶ خرداد ماه به صورت حضوری، نیمه حضوری، آنلاین، آفلاین، مجازی، تلفنی و مطالعاتی آغاز شده و علاقه مندان به برنامه های قرآنی از سراسر کشور از گروه سنی ۶ سال به بالا می توانند در این دوره های آموزشی قرآنی با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کنند.