به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار اعضای هیأت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: فلسفه شکل گیری مجمع نمایندگان طلاب باید پیوسته مرور شود تا از خطوط اصلی خود خارج نشود و نسبت به وظایف اصلی آن غفلت صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه اوضاع روحانیون و طلاب قبل و بعد از انقلاب تفاوت زیادی دارد، گفت: اگر کسی تحلیل این دو موقعیت دستش نباشد دچار تناقض و اشکال می شود زیرا فضا تغییر کرده است و به دنبال آن جایگاه و فعالیت های روحانیون هم تغییر کرده است؛ اگر قبل از انقلاب یک طلبه در یک مسجد محدود بود امروز اوضاع تغییر کرده است و در جاهای مختلفی می شود از ظرفیت‌های موجود انقلاب استفاده کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه شرایط در زمان ائمه نیز تفاوت هایی داشته است، افزود: روحانیون در زمان شاه یک سری وظایف داشتند که با پیروزی انقلاب تفاوت ایجاد شده است بنابراین الان نمی شود که یک روحانی در حاشیه بنشیند و کاری انجام ندهد.

وی با بیان اینکه باید تا جان در بدن داریم کار کنیم، گفت: هرچه در این مسیر کار کنیم باید این احساس را داشته باشیم که دستمان خالی است و به عبارت دیگر باید جوری کار کنیم که خدا از ما راضی باشد ولی خودمان از خود راضی نباشیم.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: این مجمع به حکم امام ایجاد شده و از جمله وظایفی که در اساسنامه ذکر شده است نظارت بر هدایت تحصیلی طلاب، جذب و گزینش افراد صالح برای حوزه علیمه، رصد مسائل روز و برنامه برای کمک به معیشت طلاب حوزه های علمیه است.

وی افزود: نمایندگان طلاب در مجمع نمایندگان با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی کنند، شبانه روز خود را به صورت جهادی برای طلاب گذاشته اند و در بحث تبلیغ نقشه راه و مهندسی تبلیغ را تهیه می کنند و در هدایت تحصیلی طلاب فعال هستند.