به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به مناسبت دهه کرامت نمایشگاه «پناه جان» شامل عکس‌های منتخب خادمان افتخاری رسانه ای حرم های مطهر قم و مشهد در شهر مقدس قم همزمان با شهر مقدس مشهد برپا شد.

امیر حسامی نژاد یکی از داوران نمایشگاه پناه جان در گفت‌وگویی اظهار کرد: این نمایشگاه برای اولین بار با استفاده از عکس های خادمان افتخاری دو حرم مطهر قم و مشهد برپا می شود و این اتفاق تا کنون در اعتاب مقدس محقق نشده بود.

وی افزود: این نمایشگاه باعث شد عکاسانی که به صورت افتخاری عکاسی می کنند و عکس موبایلی می گیرند شانس این را داشته باشند که عکس های خود را در معرض دید عموم قرار دهند و هنرشان دیده شود.

عکاس باسابقه قمی با بیان اینکه عکس های این نمایشگاه از میان ۷۰۰ عکس ارسالی با داوری محمد زائرنیا، محسن بخشنده و امیر حسامی‌نژاد در حرم مطهر امام رضا علیه السلام داوری و انتخاب شده است، ادامه داد: پس از طی مراحل داوری در نهایت ۳۳ عکس در نمایشگاه پناه جان در قم به نمایش در آمده است که ۲۱ عکس آن مربوط به ۱۷ نفر از عکاسان قمی و ۱۲ عکس هم از عکاسان مشهدی است.

وی ابراز کرد: این نمایشگاه شامل عکس هایی است که در طول ایام سال در دو حرم مطهر گرفته شده و مراسم، معماری حرم‌ها و حس و حال زائران در فصل ها و مناسبت های مختلف را به نمایش گذاشته است.

حسامی نژاد با بیان اینکه این عکس‌ها در سایز نمایشگاهی ۵۰ در ۷۰ به چاپ رسیده است، گفت: این نمایشگاه در شهر مقدس قم با همکاری اداره رسانه حرم مطهر بانوی کرامت و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در نگارگذر خیابان صفائیه و در مشهد مقدس با همکاری مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در نگارخانه رضوان برپا شده است.

گفتنی است نمایشگاه پناه جان از ۸ خرداد تا ۱۶ تیر و به عبارت دیگر از دهه کرامت تا دهه ولایت و عید سعید غدیر به مدت ۵ هفته در شهر مقدس قم برپا خواهد بود.