به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، تصریح کرد: حیات انسان اگر برگرفته از قرآن و روایات باشد و انسان به سیره و مشی عملی و سبک‌رفتاری ائمه اطهار(ع) تأسی کند، انسانی کامل خواهد بود.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر عامل به قرآن و روایات و جریان دادن سیره عملی معصومین علیهم‌السلام در زندگی را مهم‌ترین سرمنزل قدم برداشتن در مسیر الی الله دانست و اظهار داشت: قول و کلام و عمل و رفتار امام خمینی(ره) تماماً منطبق باقرآن و روایات معصومین علیهم‌السلام بود.

وی در ادامه ضمن اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب، بابیان این‌که اگر کسی مشی، کلام، قدم و قلم او برای خدا باشد، از احدی غیر خدا بیم و ترس به دل راه نخواهد داد، اظهار داشت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در خطبه همام در تبیین اوصاف متقین، می‌فرمایند؛ خدا در نزد متقین بزرگ و غیر خدا در نزدشان بی‌مقدار و حقیر است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت اعتماد به خدا و ایمان به هدف و وعده‌های الهی را از برجسته‌ترین ویژگی شخصیت امام خمینی(ره) دانست و بابیان این‌که در این ۴۰ سال دشمنان با تمام قوا دست‌به‌دست هم دادند تا این انقلاب را بر زمین بزنند، اظهار داشت: اصل و اساس در نظام اسلامی، باور به خداوند متعال است؛ چراکه مردمان این سرزمین به وعده الهی ایمان‌دارند و خداوند متعال در نزدشان بزرگ و غیر خدا پست است؛ لذا خداوند متعال به ایشان عزت می‌دهد.

مؤمنی بابیان این‌که بالاترین مردم کسی است که به عبادت عشق بورزد و از جهت ایمان، اعتقاد و بندگی به رتبه و درجه بالا رسیده باشد، خاطرنشان ساخت: عشق به عبادت انسان را به کمال در بندگی می‌رساند؛ امام خمینی(ره) در تمام فرازهای زندگی، حتی در لحظات و دقایق آخر عمر شریفشان مشغول عبادت ذات اقدس الهی بودند.

وی با تأکید بر این‌که کسی که برای خدا قدم بردارد و عبادت کند، تکذیب و تائید دیگران خللی در مسیرش ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: امام خمینی(ره) سیره عملی خود را با آیات الهی منطبق نمودند؛ قرآن کریم کسانی که به امر الهی مهاجرت و از بسیاری از تعلقات دل می‌کنند و عمل به تکلیف و وظیفه را رسالت خود می‌دانند، را تحسین نموده است.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به عقبه محکم علمی، معرفتی، اخلاقی، سیاسی و بینش بالای امام خمینی(ره) اشاره نمود و اذعان داشت: امام خمینی(ره) در تفسیر آیات مربوط به هجرت، آن را به معنای هجرت از نفس و دل‌بستگی‌ها و تعلقات دنیا تفسیر می‌کنند.

وی در تبیین فرازهای مختلف جهادهای امام خمینی(ره)، جهاد با نفس و رهایی از کمترین تعلق به دنیا را مهم‌ترین جهاد ایشان دانست و ضمن اشاره به ویژگی‌های خاص زندگی امام خمینی(ره)، تصریح کرد: نظم و انضباط در تمام امورات زندگی، بارزترین ویژگی امام خمینی(ره) است.

مؤمنی ساده زیستی را از ویژگی‌های خاص امام خمینی(ره) دانست و بابیان این‌که متأسفانه برخی از مسئولان فاصله زیادی با اندیشه، تفکر و سیره امامین انقلاب دارند، اظهار داشت: ساده زیستی و حضور در میان جامعه و انس با مردم از مهم‌ترین سفارش‌های امامین انقلاب است؛ چراکه انقلاب اسلامی به پشتوانه ملت، استوار و محکم در مقابل تمام توطئه‌ها و دسیسه‌ها ایستاده است.

وی قناعت، شجاعت، عطوفت و مهربانی، لطافت در روح، آرامش خاطر در سخت‌ترین شرایط، صلابت و وقار را از دیگر ویژگی‌های شخصیت امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: انس باقران کریم، تهجد، راز و نیاز و شب‌زنده‌داری، اخلاص در گفتار و عمل، عشق به ولایت، عزت‌نفس و نیز تواضع و فروتنی از بارزترین ویژگی‌های معرفتی امام(ره) است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت به ویژگی‌های رهبری در بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره و عمل به تکلیف و پاسداری از اسلام را از مهم‌ترین آن‌ها توصیف نمود و یادآور شد: سازش‌ناپذیری، استواری و ثبات قدم، اسطوره مقاومت حتی در تبعید، ازجمله ویژگی‌های رهبری جامعه است که در امامین انقلاب به اعلی‌ترین مرتبه وجود دارد.

مؤمنی در بخش پایانی سخنان خود به آیه ۱۰۶ سوره بقره اشاره نمود و اذعان داشت: امام خمینی(ره) پشتیبانی از ولایت‌فقیه را استوانه محکم اقتدار کشور توصیف و در وصیت‌نامه خود تحریف سخنانشان را متذکر شده‌اند.