به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به ظرفیت بالای حرم مطهر در جذب جوانان با تفکرات و سلایق مختلف، اظهار کرد: اگر به دنبال تأثیر گذاری بر جوانان هستیم باید بودجه ها و برنامه های فرهنگی را از مجاری اماکن متبرکه و حرم ها به جوانان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه باید با همکاری همدیگر زمینه حضور بیشتر دانشجویان و دانش آموزان در حرم مطهر بانوی کرامت را در قالب اردوهای دانشجویی و دانش آموزی فراهم کنیم، افزود: در دهه کرامت سفیران کریمه اهل بیت(س) علاوه بر حضور در اجتماعات دخترانه، در دانشگاه ها نیز حضور پیدا کردند و امیدواریم که این ارتباط بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود استفاده کرد و منتظر ساخت زائرسرا و فراهم شدن امکانات نشد، گفت: با یک اتوبوس می توان این اردوها را شروع کرد و تا زمانی که ما این اتفاقات را شروع نکنیم اردوگاهی ساخته و حرکتی انجام نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه هم در حوزه دانش آموزی و هم در حوزه دانشجویی نیاز فوری به کارهای فرهنگی داریم، افزود: در عصر حاضر که زرق و برق دنیا زیاد شده است که اگر دیر بجنبیم جوان ها و نوجوان ها از دست می روند بنابراین نباید منتظر فراهم شدن زیرساخت شد بلکه باید در حین کار زیر ساخت ها فراهم شود.

احمدی ادامه داد: در حرم مطهر بانوی کرامت شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها برای حضور بانوان اختصاص داده شده و برای اجتماعات کوچک تر سالن امام خامنه ای و دیگر فضا ها فراهم است و باید از این فضاها حداکثر استفاده را انجام دهیم.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای حرم گردی ویژه دانش آموزان و دانشجویان گفت: اینکه با تشریفات از اردوها استقبال شود و بیان شود که در مذهب تشیع برای یک دختر این بارگاه ایجاد شده برای جوانان جذاب است و در کنار آن بازدید از موزه و معماری حرم مطهر نیز می تواند اثر گذار باشد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ویژگی دین ما بر اساس حضور و اجتماع است، افزود: هیچ کار فرهنگی بیش از حضور در اجتماعات تأثیر گذار نیست و ضربه ای که خوردیم از تعطیل کردن این اجتماعات در ایام کرونا بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت بالای اجتماعات دانشجویی، اظهار کرد: زیارت یکی از ارزانترین فعالیت‌های پراثر و ماندگار است زیرا فضای حرم اثر ویژه ای بر انسان می گذارد و اجتماع ابزارهای تأثیرگذار معنوی در کنار هم این اثر را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه یک سوم دانشجویان کشور که جمعیتی بالای یک میلیون دانشجو را در بر می گیرد در استان تهران هستند افزود: اگر اردوهای زیارتی دانشجویی از تهران راه بیفتد اثر زیادی خواهد داشت که نیازمند فراهم شدن ظرفیت اسکان در استان قم و برخی حمایت های حداقلی است.

رستمی با بیان اینکه فطرت انسان در سنین جوانی به سمت معارف حقیقی بیشتر جذب می شود، گفت: تشکل‌های دانشجویی باید در این زمینه فعال شوند تا بتوانیم با کار فرهنگی برنامه ریزی شده، خسارت های تعطیلی اجتماعات و مراکز آموزشی در ایام کرونا را تا حدودی جبران کنیم.

همچنین حجت الاسلام مهدی حسین زاده مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اعزام سفیران کریمه در ایام دهه کرامت به استان های مختلف کشور گفت: در اکثر استان ها سفیران کریمه در جشن های دانشجویی حضور داشتند و در استان قم نیز علاوه بر حضور دراجتماعات دانشجویی سفیران خواهر در خوابگاه های خواهران حضور پیدا کردند و استقبال خوبی از این کاروان ها شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای حضور اساتید مجرب در قم، اظهار کرد: برگزاری دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان، استفاده از ظرفیت عبور اردوهای راهیان نور از استان قم، تولید برنامه های رسانه ای با محوریت دختران و بسیاری از فعالیت های فرهنگی دیگر می تواند زمینه حضور دانشجویان و دانش آموزان در فضای حرم مطهر را فراهم کند.