به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نخستین محفل ایده پردازی صنایع دستی و هنرهای سنتی موزه فاطمی به فرش دستبافت قم اختصاص یافت و با حضور برخی از اعضای اتحادیه فرش دستبافت قم، تعدادی از اصناف و افراد مرتبط با فرش از جمله طراحان، صاحب‌نظران و فعالان عرصه فرش دستبافت قم به میزبانی موزه آستان قم برگزار شد.

در این نشست صمیمی ضمن بازدید از موزه فاطمی به ویژه «گنجینه تار و پود» موزه، یک قطعه قالیچه دستبافت قم مورد بررسی هنری و محتوایی قرار گرفت و مدعوین نقطه‌نظرات کارشناسی خود را به عنوان «ارزش افزوده» فرش دست‌بافت قم بیان کردند.

در پایان این نشست، فعالان فرش قم بر لزوم حمایت و معرفی گنجینه‌ی بسیار ارزشمند فرش موزه فاطمی به ایران و جهان تأکید کردند.

گفتنی است نشست های ایده پردازی با هدف ارتباط‌گیری با هنرمندان رشته های مختلف و بهره مندی از دانش تخصصی و دیدگاه های فرهنگی و هنری آنها در موزه فاطمی ادامه خواهد داشت و در هر نشست یک قشر از هنرمندان و صاحبان آثار هنری دست‌ساخته به ارائه نظرات کارشناسی در زمینه “ارزش‌های موزه ای” آثار تاریخی موزه فاطمی و یا زوایای گوناگون هنری و محتوایی یک یا چند اثر هنری موزه فاطمی خواهند پرداخت.