به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در نشست ائمه جمعه استان قم که پیش از ظهر امروز با حضور اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، برجسته سازی اعیاد ماه ذی الحجه را کاری بجا و لازم دانست و گفت: بصیرت مردم زمان پیامبر(ص) به گونه ای بود که چند ماه بعد از غدیر به انحراف رفتند ولی در جمهوری اسلامی ایران بعد از چهل سال هنوز مردم پای آرمان های انقلاب هستند و در صحنه های انقلاب حضور دارند.

وی با اشاره به نقش روحانیان و ائمه جمعه در حضور مردم در صحنه گفت: تفرقه خطر بسیار بزرگی است که جامعه ما را تهدید می کند و باید در امر به معروف و نهی از منکر خود به گونه ای با صبر و تدبیر کار کنیم که باعث ایجاد تفرقه در بین مردم نشود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت گفت: این حب اهل بیت(ع) است که باعث حضور مردم در هیأت ها می شود و همین محبت اهل بیت(ع) باید عاملی برای اتحاد و همبستگی مردم ما شود بنابراین در امر به معروف و نهی از منکر باید به این موضوع توجه داشت و کاری نکرد که باعث تفرقه در میان مردم شود.

وی خاطرنشان کرد:  گاهی اوقات که از یک موضوع زیاد یاد می شود ممکن است در ذهن مخاطب تأثیر خوبی نداشته باشد و بهتر است برای جا انداختن این دو فریضه الهی در میان مردم از روش های متناسب با زمان استفاده شود.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در هیأت‌ها می‌شود به روش‌های مختلف از عفاف و حجاب، احکام اقامه عزا، کیفیت مداحی، روضه‌خوانی و عزاداری و بدعت‌هایی که عزاداری‌های ما را تهدید می‌کند برای مردم سخن گفت، افزود: ستاد و تشکیلات امر به معروف و نهی از منکر باید خروجی و ثمره داشته باشد و باید با تدبیر به گونه‌ای عمل کرد که معروف در جامعه گسترش یابد و منکر ترک شود ولو اسم امر به معروف و نهی از منکر آورده نشود.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی مهدی زاده مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قم با توجه به همزمانی ۵ مرداد با تاسوعای حسینی شعار ۵ مرداد امسال را « نماز جمعه عاشورایی» ذیل شعار «همیشه مردمی و همیشه انقلابی» عنوان کرد و گفت: نماز جمعه امسال با توجه به همزمانی با روز عاشورا در محل تجمع هیأت ها به صورت متمرکز اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمعه سیزدهم مرداد ویژه برنامه تجلیل از پیرغلامان و خادمان هیأت ها را در حاشیه نماز جمعه خواهیم داشت، اظهار کرد: ائمه جمعه استان قم فعالیت های خوبی را انجام می دهند ولی اطلاع رسانی و کار رسانه ای ضعیف است و باید این بخش از کار تقویت شود تا مردم از خدماتی که انجام می گیرد مطلع باشند و در جامعه جریان سازی صورت گیرد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام گرجی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان اینکه یکی از اولویت های ما تشکیل ستادهای شهرستان‌ها و مراکز بخش‌های استان است، گفت: اکنون با تلاش های صورت گرفته، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم از طرف نهادهای دولتی استان قم به رسمیت شناخته شده و در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها حضور دارد.

وی با بیان اینکه تک تک نهادهای دولتی باید شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهند، افزود: این کار نیازمند همکاری همه بخش های دولتی و حمایت های مالی و معنوی از این ستاد است تا بتوانیم خروجی مناسبی را شاهد باشیم.