به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: امسال هم مثل سال‌های گذشته خادمان آستان مقدس بانوی کرامت در خدمت زائران و عزادارن اباعبدالله علیه السلام خواهند بود.

وی با اشاره به ایام تعطیلات تابستان و حضور فراوان زائران داخل و خارج کشور و حضور هیأت های عزاداری در حرم مطهر گفت: برنامه ریزی شده و خادمان در حوزه های مختلف کفشداری، امانتداری، مراکز خدماتی، مراکز چایخانه ای، انتظامات و ارشاد، حافظان حریم حرم و دربانان بخش های خواهران و برادران این آمادگی را دارند که در کشیک های ششگانه از زائران و عزاداران امام حسین علیه السلام استقبال کنند.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با توجه به سنت حسنه ای که عزداران برای عرض ارادت وتسلیت به ساحت حضرت معصومه سلام الله علیها وارد حرم مطهر می شوند گفت: امسال هم مسیرهای دوگانه ای برای هیأت ها تعریف شده به این صورت که هیأت های بخش یک قم از میدان آستانه وارد می‌شوند و در صحن امام رضا علیه السلام مقابل ایوان آینه عزاداری می‌کنند و از درب ۵ خارج می شوند و هیأت های بخش دو از میدان آستانه وارد صحن امام رضا علیه السلام و سپس در صحن امام هادی علیه السلام در مقابل ایوان طلا عزاداری می‌کنند و از سمت مسجد اعظم و صحن جواد الائمه علیه السلام خارج می شوند.

وی تصریح کرد: همکاری و همراهی  زائران با خادمان آستان مقدس و همکاری همه مجوعه های خدماتی، امنیتی و انتظامی باعث خواهد شد که عزاداری خوبی داشته باشیم و زائران و عزاداران بهره کافی را از فضاهای حرم مطهر ببرند.

فلاحی تأکید کرد: آستان مقدس زمینه را فراهم کرده  که نهادهای امنیتی، انتظامی، امدادی و درمانی هم طی این ده روز به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در حرم مطهر مستقر باشند و در خدمت رسانی به خادمان این آستان شریف کمک کنند.

وی با اشاره به حضور پرشمار زائران در حرم مطهر گفت: ما طی ده روز اول محرم خادمان افتخاری حرم مطهر را برای حضور فوق العاده در حرم مطهر فراخوان می کنیم و اوج حضور خادمان برای خدمت رسانی در روزهای تاسوعا، عاشورا و شب شام غریبان خواهد بود که در شیفت های مختلف به ویژه از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب در خدمت زائران هستند.