به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی ظهر روز هشتم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه السلام از قیام خود به دنبال ایجاد یک تحول فرهنگی در جامعه بودند، اظهار کرد: بخشی از پیام فرهنگی قیام امام حسین علیه السلام این بود که شداید و سختی های زندگی را می شود با کمک معنویت پشت سر گذاشت.

وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از دشمن مهلت خواستند تا به نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار بپردازند، افزود: معنویت آستانه صبر انسان در سختی ها را بالا می برد و در روایت آمده است که اگر از در و دیوار بر شما بلا نازل شد و نمی دانید علت آن چیست به درگاه خداوند دعا و تضرع کنید و بهترین دعا استغفار است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه امام حسین علیها اسلام در تمام عمر خود اهل نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار بودند، گفت: اینکه در آن وضعیت بحرانی و علم حضرت به شهادت خودشان و عزیزانشان و اسارت اهل بیتشان و گرسنگی و تشنگی در خیمه‌ها فرمودند امشب را برای نماز، قرآن، دعا و استغفار به ما مهلت بدهید این پیام را می رساند که در شداید زندگی باید به این امورات پرداخت و از معنویت برای رفع سختی های زندگی استفاده کرد.

وی با اشاره به تأثیر فراوان نماز و قرآن در بالابردن قدرت انسان و ایجاد علقه بین انسان خدا، اظهار کرد: امام حسین علیه السلام در وداع با اهل بیت خود فرمودند خود را برای بلا آماده کنید و سپس فرمودند بدانید که خدا حامی و حافظ شما است و همین معنویت و حاضر و ناظر دانستن خداست که قدرت انسان را به قدری بالا می برد که در اوج بلا می گوید من چیزی جز زیبایی ندیدم.

مؤمنی اقتدار حضرت زینب سلام الله علیها را نتیجه نافله هایی که در دل شب خوانده بودند دانست و گفت: اگر در ابتلائات و سختی ها نماز را کنار بگذاریم ممکن نیست سکینه و وقار بر قلب ما حاکم شود.

وی افزود: امام حسین علیه السلام در ادامه توصیه خود در وداع با اهل بیت شان فرمودند باید در ابتلائات صبور باشید زیرا با این صبوری عاقبت به خیر خواهید شد و خدا دشمنان را عذاب خواهد کرد؛ خدا عوض این بلاها بهترین نعمت ها را به شما می دهد پس شکوه نکنید و چیزی بر زبان جاری نکنید که از قدر و منزلتتان کم کند.