به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه شهر مقدس قم که ظهر عاشورا در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه بنی امیه و غاصبان حق اهل بیت(ع) بعد از ظلم بزرگی که داشتند تبلیغات وسیعی را علیه علی بن ابیطالب علیه السلام و اهل بیت شایع کردند و اهل بیت را غیر مقید به دین معرفی کردند.

وی با بیان اینکه تبلیغات در افراد بی خبر مؤثر واقع می شود، افزود: یزید علیه اللعنه هم با استفاده از همین حربه تبلیغاتی را علیه امام حسین علیه السلام به راه انداخته بود و ایشان را فردی غیر مقید به دین معرفی کرده بود ولی نماز خواندن امام حسین علیه السلام در مثل امروزی آن هم به جماعت و در میدان جنگ تبلیغات دشمن علیه ایشان را خنثی کرد.

امام جمعه قم با اشاره به پیام های نماز ظهر امام حسین علیه السلام در روز عاشورا خاطرنشان کرد: اولین پیام نماز امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا این بود که نماز ستون دین است و در هیچ حالی ترک نمی شود و دومین پیامش این بود که  اساس درگیری جبهه باطل با جبهه حق به خاطر نماز است و اگر مردم نماز را آنطور که باید انجام دهند هرگز به فساد، فحشا، منکر، درگیری، بدحجابی و فساد اقتصادی مبتلا نمی‌شوند.

همه ظلم ها، گناهان به خاطر دلبستگی به دنیا است

وی در خطبه دوم با بیان اینکه شروع آخرین خطبه ای که امام حسین علیه السلام خواندن و با اهل بیت وداع کردند با امر به تقوا بود، گفت: همه گناهان و ظلم ها به خاطر بی تقوایی است و سپس فرمودند از دنیا بر حذر باشید زیرا همه این ظلم‌ها، حق کشی ها، اختلاس‌ها، بی عفتی‌ها، بی حجابی‌ها و قرآن سوزی ها به خاطر دلبستگی به دنیا و بی خبری از آخرت است.

آیت الله سعیدی با اشاره به عاقبت بد دنیاگرایی اظهار کرد: امام حسین علیه السلام یکی از اهداف قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند، امر به معروف و نهی از منکر در ذات خود یک کار فرهنگی، ارزشمند و سازنده برای ترویج خوبی ها و مقابله با بدی‌ها با هدف اصلاح جامعه است.

پاسخ امام جمعه قم به افرادی که بر تمرکز روی حجاب ایراد می‌گیرند

وی تصریح کرد: افرادی که ایراد می‌گیرند که چرا روی مسأله حجاب اینقدر تمرکز کرده اید ما می گوییم ببینید دشمنان شما چقدر روی بی حجابی، بی حیائی و غیرت زدایی از جوانان دارند کار می کنند چقدر روی فساد اخلاقی هزینه می کنند، چرا جامعه متدین و انقلابی نباید روی مسأله حجاب و عفاف متمرکز شوند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه مردمی که در ماه محرم و روز عاشورا به اقامه عزا پرداختند آمده اند که درس غیرت، عفت و حفظ حریم خانواده را از امام حسین علیه السلام بیاموزند، افزود: هنگامی که لشکر ابن سعد به خیمه ها حمله کرد امام حسین علیه السلام با وجود اینکه بدنشان به شدت مجروح بود به سختی تکیه دادند و فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید.

مفسدان اخلاقی غیرت و دین مردم را هدف گرفته اند

وی گفت: افرادی که می گویند بروید جلوی اختلاس ها و دزدی ها را بگیرید بدانند که اولا دولت، قوه قضائیه، مجلس و نیروی انتظامی ما با قدرت دارند با مفسدان و دزدان برخورد می کنند و دوما دزدان اقتصادی، مال مردم را می برند ولی مفسدان اخلاقی غیرت و دین مردم را از بین می برند و با مفاسد اخلاقی خانواده ها را هدف گرفته اند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: درست است با مشکلات اقتصادی زندگی ها سخت می شود ولی با مشکلات اخلاقی خانواده ها متلاشی می شوند و اشرار حاکم می شوند؛ بنابراین آمر و ناهی نباید احساس خجالت کنند زیرا پاسداری از احکام الهی عزت بخش است و شهدای کربلا و شهدای امروز مروج این راه بودند.

دست انتقام الهی به زودی گریبان قرآن سوزان را خواهد گرفت

وی با اشاره به قرآن سوزی های اخیر گفت: قرآن سوزان و حامیان صهیونیست آنها بدانند که دست انتقام الهی به زودی گریبان آنها را خواهد گرفت و سزای سوزاندن کلام الله مجید را خیلی زود دریافت خواهند کرد و تازیانه عذاب پروردگار از هم اکنون آنها را تا جهنم همراهی خواهد کرد.